Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezične sposobnosti djece koja mucaju (CROSBI ID 246248)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Kutnjak, Natalija ; Mance, Lucija ; Leko Krhen, Ana Jezične sposobnosti djece koja mucaju // Logopedija, 6 (2016), 2; 69-74

Podaci o odgovornosti

Kutnjak, Natalija ; Mance, Lucija ; Leko Krhen, Ana

hrvatski

Jezične sposobnosti djece koja mucaju

Mucanje je multidimenzionalni poremećaj na čiji razvoj utječu brojni čimbenici – genetika, okolinski uvjeti, osobnost, emocionalni razvoj, govorno-motoričke sposobnosti, tako i različiti stupnjevi poteškoća u jezičnoj obradi. Ideja o povezanosti mucanja i jezika potiče mnoga istraživanja dugi niz godina – zbog preklapanja vremena najčešćeg započinjanja mucanja s razdobljem intenzivnog jezičnog razvoja, utjecaja jezičnih čimbenika (npr. položaj riječi u rečenici, složenost rečenice) na pojavu netečnosti te uočenog kašnjenja u usvajanju jezika kod neke djece koja mucaju. Rezultati istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti kod djece koja mucaju slabije, a u nekim nisu nađene razlike između djece koja mucaju i njihovih tečnih vršnjaka. Spoznaje o jezičnim osobitostima djece koja mucaju omogućuju bolji uvid u multidimenzionalnost mucanja i čimbenike koji ga uzrokuju, što je osobito značajno za znanstvene i terapijske svrhe. Cilj je ovog rada objasniti povezanost mucanja i jezika te dati pregled najvažnijih istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju prema određenim jezičnim sastavnicama (fonologija, morfosintaksa, semantika).

mucanje ; jezične sposobnosti ; fonologija ; morfosintaksa ; rječnik

nije evidentirano

engleski

Language abilities of children who stutter

nije evidentirano

stuttering ; language abilities ; phonology ; morphosyntax ; lexic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (2)

2016.

69-74

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Obrazovne znanosti

Poveznice