Doprinos protestantskih vjerskih zajednica obrazovnom sustavu Republike Hrvatske (CROSBI ID 60246)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Markešić, Ivan
hrvatski
Doprinos protestantskih vjerskih zajednica obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
Autor se u ovome rada bavi poviješću djelovanja protestantskih vjerskih zajednica na hrvatskim područjima, zatim početcima stvaranja protestantskih obrazovnih institucija za školovanje vlastitoga svećeničkog kadra te njihovim doprinosom obrazovnome sustavu Republike Hrvatske. Nakon uvodnoga dijela daje se kraći povijesni pregled dolaska protestantizma u hrvatske krajeve sredinom 16. i početkom 17. stoljeća s kraćim prikazom odnosa jugoslavenskih socijalističkih vlasti u 20. stoljeću prema vjerskim zajednicama, pa time i prema protestantskim kao i uspostavom odnosa RH s protestantskim zajednicama nakon socijalističkoga razdoblja. Potom se obrađuje pet protestantskih obrazovnih institucija: 1) Sveučilišni centar za protestantsku teologiju Matija Vlačić Ilirik u Zagrebu, 2) Evanđeoski teološki fakultet u Osijeku, 3) Adventističko teološko visoko učilište u Maruševcu kraj Varaždina, 4) Biblijski institut u Zagrebu te 5) Protestantsko teološko učilište „Mihael Starin“. Koristeći se dokumentima, objavljenim na službenim internetskim stranicama navedenih institucija, autor donosi najvažnije podatke o početcima njihovog obrazovnog djelovanja u Hrvatskoj, trenutnom stanju na tim učilištima kao i o perspektivama za njihovu budućnost.
protestantizam, protestantske vjerske zajednice, obrazovni sustav RH, ekumenski i međureligijski dijalog
nije evidentirano
engleski
Contribution of Protestant Religious Communities to the Educational System of the Republic of Croatia
nije evidentirano
Protestantism, Protestant Religious Communities, the Educational System of the Republic of Croatia, Ecumenical and Interreligious Dialogue
nije evidentirano
Podaci o prilogu
83-100.
objavljeno
Podaci o knjizi
Petsto godina protestantske reformacije
Đorđević, Dragoljub ; Todorović, Dragan
Niš: Mašinski fakultet u Nišu
2017.
978-86-86957-20-7