Terminali za ukapljeni prirodni plin (CROSBI ID 246516)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Koboević, Žarko ; Kurtela, Željko ; Mišković, Darijo
hrvatski
Terminali za ukapljeni prirodni plin
Prirodni plin se prevozi morem u ukapljenom stanju pomoću specijalno dizajniranih brodova – UPP tankera. Na kopnenim UPP terminalima UPP se pretvara natrag u plinovito stanje (uplinjava se). Nakon što se UPP iskrca s UPP tankera, onda se plin može distribuirati cjevovodima do potrošača. UPP terminali imaju nekolko funkcija: primanje iskrcanog UPP-a s brodova, uskladištavanje UPP-a, uplinjavanje UPP-a, kompresija i prijenos prirodnog plina. Plutajuća jedinica za skladištenje i uplinjavanje (FSRU) sastoji se od UPP tankera koji je usidern udaljen od obale s ciljem primanja i skladištenja tereta UPP-a prije nego se plin pošalje u sustav cjevovoda na kopnu. Najzadnja generacija UPP terminala zove se GraviFloat. Ovaj tip UPP terminala može biti potpuno izgrađen u brodogradilištu i kasnije prebačen i ugrađen u plitkim vodama, kako bi olakšao izravan ukrcaj UPP na tanker. GraviFloat terminali su cjenovno konkurentniji od kopnenih UPP terminala i FSRU-a. Također GraviFloat može biti napravljen za zadatke prijema tereta i ukapljivanja tereta. FLNG koncept je mješavina tehnologije kopnenih UPP industrije, „offshore“ naftne i plinske industrije, i industrije pomorskog transporta.
UPP terminal, FSRU, GraviFloat terminal, FLNG
nije evidentirano
engleski
LNG Terminals
nije evidentirano
LNG terminal, FSRU, GraviFloat terminal, FLNG
nije evidentirano