Uvod: Sakralna glazba Nella Milottija (CROSBI ID 60459)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Gortan-Carlin, Ivana Paula Uvod: Sakralna glazba Nella Milottija // Sakralna glazba Nella Milottija / La musica sacra di Nello Milotti / Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Okmaca, Branko (ur.). Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 5-14

Gortan-Carlin, Ivana Paula

Uvod: Sakralna glazba Nella Milottija

Nakon uvida u glazbenu ostavštinu skladatelja, glazbenog pedagoga i dirigenta Nella Milottija (Trst, 11.11.1927. – Pula, 10.3.2011.) koja je pohranjena na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, započelo se 2012. godine s prikupljanjem i sistematizacijom njegovih djela. Prva zbirka Milottijeva stvaralaštva tiskana je 2016. godine pod naslovom „Dječje pjesme Nella Milottija / Canzoni per bambini di Nello Milotti“. Urednice su Ivana Paule Gortan-Carlin i Mirjana Grakalić, a izdavač Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti. Opus sakralne glazbe Nella Milottija nije pozamašan, no otkriva novu dimenziju njegova stvaralačkog bića. Donosimo ga za potrebe izvedbe u liturgiji ili kao mogućnost za koncertnu izvedbu. Djela su pisana pretežito za mješoviti zbor uz pratnju orgulja ili klavira, s iznimkom Alleluie, Ave Marie i La Notte del Signore koje donosimo za a cappella izvedbu te Canto funebre za četveroglasni muški zbor. Donosi se i popis Milottijeve sakralne glazbe u kojem se navodi, osim u zbirci tiskanih skladbi, postojanje i drugih verzija u rukopisu. Milotti uglazbljuje najčešće liturgijske tekstove i pjesme Daniela Načinovića i jedan koji pripada Mirelli Fonio. Pisani su na hrvatskom, talijanskom ili latinskom jeziku. Ponekad koristi istu glazbu za prevedenu pjesmu – hrvatsku i talijansku varijantu (primjerice La Notte del Signore – Božićna noć), a ponekad za istu pjesmu koristi različite naslove (primjerice La Notte del Signore – La Notte di Natale). Milotti je često prilagođavao pjesmu izvođačima koji su je željeli izvesti i zato nailazimo na iste pjesme za različite izvođačke korpuse.

Sakralna glazba ; Istarski skladatelj ; Nello Milotti

Uvodni dio preveden je u cjelosti na talijanskom jeziku, koji počinje na stranici 15 i završava na stranici 24.

Introduction: Sacred Music by Nello Milotti