FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA (CROSBI ID 657996)

Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA // Buidling Experience and Meaning in Music Education / Petrović, Milena (ur.). Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 187-199

Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda

FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA

Nastava glazbe tijekom povijesti bila je najčešće usko povezana uz pjevanje. Školski zbor, tradicionalno gledano, predstavlja središnju izvannastavnu glazbenu aktivnost, no posljednjih godina primjetan je pad u kvaliteti te skupine pjevačkih ansambala. Neka istraživanja pokazuju da postoje uvjerenja učitelja i roditelja kako pjevanje u zboru utječe na poboljšanje socijalnih vještina učenika, njihovu druželjubivost i otvorenost. Također, smatra se da zborsko pjevanje razvija osjećaj samopouzdanja, odgovornosti, sklonosti za društveno koristan rad, kompetentnosti za rad u skupinama te na razvoj emocionalnih osobina kao što su empatičnost i emocionalna osjetljivost. Kako zborsko pjevanje, osim glazbenog, pokazuje i velik odgojni te kulturno-socijalni potencijal, važno je razmotriti čimbenike koji utječu na smanjenje učeničkog interesa za sudjelovanjem. S tim u vezi, autorice razmatraju pitanje motiviranosti današnjih učenika za pjevanje u školskim zborovima. Cilj istraživanja bio je utvrditi razloge zbog kojih se učenici najčešće odlučuju pristupiti pjevačkom zboru škole, ali i razloge i okolnosti koje dovode do odustajanja. U tu svrhu ispitano je mišljenje učenika i učitelja jer se željelo ustanoviti postoje li razlike u percepciji između skupina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 989 učenika osnovnih i srednjih općeobrazovnih i glazbenih škola te 199 učitelja glazbe u općeobrazovnim i glazbenim školama s područja Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju da učitelji dobro uočavaju faktore i okolnosti koje utječu na motivaciju učenika te da učenici koji se odlučuju za pjevanje u zboru to čine kako bi zadovoljili svoje glazbene afinitete, ostvarili potrebu za zajedništvom te osjećajem osobnog napretka i priznanja drugih.

motivacija, izvannastavne aktivnosti, zborsko pjevanje, školski zborovi

THE FACTORS AND CIRCUMSTANCES AFFECTING THE DIRECTION AND TYPE OF STUDENTS' MOTIVATION TO PARTICIPATE IN SCHOOL CHOIRS

motivation, extracurricular activities, choir singing, school choirs