Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi (CROSBI ID 247741)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka ; Ivančević, Sanela Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 32-43

Podaci o odgovornosti

Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka ; Ivančević, Sanela

hrvatski

Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi

Uvjerenja se odnose na sklop konceptualnih predodžbi koje uključuju opća znanja o pojavama, ljudima i događajima vezanim uz profesionalni kontekst. Ovaj je rad usmjeren na utvrđivanje razlika u uvjerenjima studenata prve, treće i pete godine učiteljskog studija te zaposlenih učitelja o odgojno-obrazovnoj inkluziji i poučavanju učenika s teškoćama, u svrhu utvrđivanja odgovora na pitanje mijenjaju li se i na koji način uvjerenja različitih skupina ispitanika o učenicima s teškoćama i njihovoj inkluziji u odgojno-obrazovni proces. Istraživanje je provedeno na uzorku 585 studenata učiteljskog studija i učitelja zaposlenih u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Primijenjena je metoda metafora koja uključuje poznati objekt ili događaj kao konceptualno sredstvo za razjašnjenje kompleksnih pojmova ili situacija. Sudionici istraživanja dopunjavali su rečenice 'Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju je kao …. jer …' i 'Poučavanje učenika s teškoćama u razvoju je kao … jer …'. Utvrđeno je da u ukupnom uzorku većina ispitanika izražava inkluzivna uvjerenja jer su njihovi odgovori usmjereni na oblikovanje i podržavanje učenika s teškoćama. Međutim, kada je u pitanju proces poučavanja, udio ispitanika koji iskazuju inkluzivna uvjerenja se smanjuje. Inkluzivna uvjerenja u najvećoj mjeri karakteriziraju studente 3. godine učiteljskog studija koji su netom bili uključeni u kolegij o inkluzivnoj pedagogiji, a u najmanjoj mjeri zaposlene učitelje. Ostale skupine studenata dijele gotovo ista profesionalna uvjerenja, što upućuje na nedovoljan doprinos inicijalnog obrazovanja i praktičnog iskustva na transformaciju od predprofesionalnih prema profesionalnim uvjerenjima o inkluzivnom obrazovanju.

odgojno-obrazovna inkluzija, učenici s teškoćama u razvoju, inicijalno obrazovanje učitelja, učitelji, uvjerenja, metafore

nije evidentirano

engleski

Beliefs about Inclusive Practices among Students of Teacher Education and In-Service Teachers

nije evidentirano

inclusive education, pupils with developmental disabilities, initial teacher education, teachers, beliefs, metaphor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (2)

2017.

32-43

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost