Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama (CROSBI ID 658352)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sunko, Esmeralda Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama // Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup / Kadum, Vladimir (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009. str. 237-249

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama

U članku je prikazano područje koje proizlazi iz odnosa didaktičke teorije, konkretne prakse i usmjeren je na jedan od mnogobrojnih načina između opće i specijalne didaktike. Relevantna literatura upućuje na izostanak odgovarajuće prilagodbe didaktičko metodičkog pristupa u odgojno obrazovnoj inkluziji. Posljedica dugotrajnog puta prema inkluziji između ostalog leži i u nedovoljnim znanjima i vještinama učitelja za prihvat i prilagodbu djece s posebnim potrebama. Konzultirana literatura navedena u članku ukazuje da su učitelji u integriranim uvjetima nedovoljno kompetentni za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati analize dodiplomskih sadržaja u nastavnim predmetima učiteljskih studija ukazuju na nedovoljnu zastupljenost poznavanja sadržaja specifičnih za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama. Među mnogim kompetencijama učitelja potrebnih za kvalitetan odgoj i obrazovanje ovim radom izdvojene su dvije. Jedna je poznavanje učinkovitih tehnika za rad uključujući iskustveno učenje i sposobnost identifikacije djece s posebnim potrebama. Planiranjem programa preventivnih intervencija, stječe s pogodnost za promicanje inkluzivnih vrednota i shodno tome smanjenje segregacije s posebnim potrebama i njihova rizika. U radu je prikazan primjer izrade preventivnog programa čije su intervencijske točke prihvaćanje osoba s posebnim potrebama kao jednakopravni i jednakovrijednih članova društva jačanjem zaštitnih čimbenika i smanjivanjem čimbenika rizika. Planiranjem i provedbom preventivnih programa stječe se višestruka korist za zajednicu, za učenike i stjecanje kompetencija učitelja. Druga kompetencija koja je potrebna učiteljima u školama opisna je kao sposobnost prepoznavanja i identifikacije djece s posebnim potrebama. Ova naizgled širim znanstvenim krugovima nepravedno zanemarena učiteljska kompetencija, važna je u svrhu procjene potreba i resursa, za pripremu programa i njihovu implementaciju, te otvara mogućnost rasprave ma interdisciplinarnoj razini.

kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie

nije evidentirano

engleski

The teachers attainment of competencies for the education of children with special needs

nije evidentirano

competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

237-249.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup

Kadum, Vladimir

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja

978-953-7498-24-5

Podaci o skupu

Škola po mjeri, Međunarodni znanstveni skup

predavanje

24.04.2009-25.04.2009

Medulin, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija