Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama (CROSBI ID 658352)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sunko, Esmeralda
hrvatski
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama
U članku je prikazano područje koje proizlazi iz odnosa didaktičke teorije, konkretne prakse i usmjeren je na jedan od mnogobrojnih načina između opće i specijalne didaktike. Relevantna literatura upućuje na izostanak odgovarajuće prilagodbe didaktičko metodičkog pristupa u odgojno obrazovnoj inkluziji. Posljedica dugotrajnog puta prema inkluziji između ostalog leži i u nedovoljnim znanjima i vještinama učitelja za prihvat i prilagodbu djece s posebnim potrebama. Konzultirana literatura navedena u članku ukazuje da su učitelji u integriranim uvjetima nedovoljno kompetentni za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati analize dodiplomskih sadržaja u nastavnim predmetima učiteljskih studija ukazuju na nedovoljnu zastupljenost poznavanja sadržaja specifičnih za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama. Među mnogim kompetencijama učitelja potrebnih za kvalitetan odgoj i obrazovanje ovim radom izdvojene su dvije. Jedna je poznavanje učinkovitih tehnika za rad uključujući iskustveno učenje i sposobnost identifikacije djece s posebnim potrebama. Planiranjem programa preventivnih intervencija, stječe s pogodnost za promicanje inkluzivnih vrednota i shodno tome smanjenje segregacije s posebnim potrebama i njihova rizika. U radu je prikazan primjer izrade preventivnog programa čije su intervencijske točke prihvaćanje osoba s posebnim potrebama kao jednakopravni i jednakovrijednih članova društva jačanjem zaštitnih čimbenika i smanjivanjem čimbenika rizika. Planiranjem i provedbom preventivnih programa stječe se višestruka korist za zajednicu, za učenike i stjecanje kompetencija učitelja. Druga kompetencija koja je potrebna učiteljima u školama opisna je kao sposobnost prepoznavanja i identifikacije djece s posebnim potrebama. Ova naizgled širim znanstvenim krugovima nepravedno zanemarena učiteljska kompetencija, važna je u svrhu procjene potreba i resursa, za pripremu programa i njihovu implementaciju, te otvara mogućnost rasprave ma interdisciplinarnoj razini.
kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie
nije evidentirano
engleski
The teachers attainment of competencies for the education of children with special needs
nije evidentirano
competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
237-249.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup
Kadum, Vladimir
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja
978-953-7498-24-5
Podaci o skupu
Škola po mjeri, Međunarodni znanstveni skup
predavanje
24.04.2009-25.04.2009
Medulin, Hrvatska