Procjena unosa povrća u osnovnoškolske djece (CROSBI ID 417966)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Blažanin, Anamaria
Keser, Irena
hrvatski
Procjena unosa povrća u osnovnoškolske djece
S obzirom na važnost pravilne prehrane za fizički i mentalni razvoj tijekom djetinjstva, cilj ovoga rada bio je procijeniti prehrambeni unos školske djece u dvije osnovne škole tijekom jedne školske godine analizom školskih jelovnika. Skupina povrća je izdvojena i detaljno proučena, jer adekvatan unos povrća pomaže u prevenciji kroničnih bolesti, jer je povrće važan izvor vitamina, mineralnih tvari i vlakana u prehrani. Rad je obuhvatio školske jelovnike za školsku djecu od 1. do 4. razreda, a podaci su analizirani u računalnom programu Prehrana. Prehrambeni unos energije i hranjivih tvari te unos povrća su uspoređivani unutar iste škole s obzirom na sezonu jesen/zima i proljeće/ljeto te između dvije osnovne škole. Analiza rezultata je utvrdila statistički značajnu razliku u unosu natrija (p=0, 006) i magnezija (p=0, 021) između sezona u osnovnoj školi 1. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u unosu skupine crvenog i narančastog povrća (p=0, 002) te skupine ostalog povrća (p=0, 044) između dvije osnovne škole. U obje osnovne škole prosječan dnevni unos povrća je manji s obzirom na preporuke, što je također utvrđeno i za prosječan dnevni unos energije i vlakana.
djeca, povrće, prehrambene smjernice, prehrambeni unos, školski obrok
nije evidentirano
engleski
Assessment of vegetable intake in primary school children
nije evidentirano
children, vegetables, dietary guidelines, dietary intake, school meal
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
21.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Zagreb