Bioetika u budućnosti: pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi pomoću dramsko-glazbene radionice (CROSBI ID 658745)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Perić Kraljik, Mira ; Popović, Ana Bioetika u budućnosti: pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi pomoću dramsko-glazbene radionice // 1. Osječki dani bioetike. Osijek, 7.-8. studenoga 2017. / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica (ur.). Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2017. str. 62-63

Perić Kraljik, Mira ; Popović, Ana

Bioetika u budućnosti: pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi pomoću dramsko-glazbene radionice

U današnjem društvu javno mnijenje igra veliku ulogu u donošenju različitih zakonskih mjera i regulativa, pa tako i onih vezanih za područje bioetike. Zbog toga stručnjaci imaju obavezu pravovremenog i točnog informiranja javnosti, a na pedagozima je da odgoje nove generacije kako bi postali odgovorni građani koji mogu donositi informirane odluke. U školstvu se prije par godina (neuspješno) pokušao provesti projekt zdravstvenog odgoja, a trenutačno je u primjeni kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja. Tim kurikulumom je predviđeno da učenik kao građanin razredne, školske i lokalne zajednice razvije ljudskopravne, političke, društvene, kulturne, gospodarske i ekološke kompetencije. Predviđen je spiralno-razvojni model uvođenja po obrazovnim ciklusima, počevši od 1. razreda osnovne škole. Građanskim odgojem bavi se i nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj koji predviđa razvoj socijalnih i građanskih kompetencija. Problematika bioetike i okoliša još je uvijek nedovoljno transparentna u javnosti. Zbog toga je pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi vrlo važan. Pri odgoju i obrazovanju u predškolskoj dobi bitan je pravilan pristup, a suvremena pedagogija naglašava važnost učenja kroz igru. Umjetnička područja nameću se kao idealan okvir u koji možemo smjestiti različite sadržaje. Dramsko – glazbena radionica kojom će se djeci kroz igru razviti svijest o ekologiji predstavlja stoga idealan poligon za odgoj i obrazovanje odgovornog i informiranog građanina. Priča koja se koristi u radionici je iz slikovnice Aleix Cabrere i Rose M. Curto: Niko i prehrana. Njome će se kroz igru i priču djeci naglasiti važnost pravilne prehrane i osvijestiti potrebu za time da znaju što zapravo jedu te odakle i na koji način dolazi hrana. Niko je imaginarni lik koji je neumjeren u jelu i ne čita upozorenja o hrani, pa zbog toga upada u nevolje. Radionica se sastoji od četiri dijela: tjelesno, dramsko i glazbeno zagrijavanje ; čitanje priče uz glumu i glazbeno tonsko slikanje ; mišljenje i razmišljanje djece o priči, te osvrt odgojitelja skupine u svrhu evaluacije i diseminacije. Radionica je otvorenog tipa i može se realizirati u prirodi ili igraonici.

oblikovanje javnog mnijenja, građanski odgoj, dramske igre, body percussion, dramsko-glazbena radionica, bioetika

Tekst sažetka objavljen je na hrvatskom i engleskom jeziku

Bioetics in the Future: Proper Ecological Education from the Pre-School Age by a Drama Music workshop