Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije (CROSBI ID 248454)

Prilog u časopisu | stručni rad

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Buljubašić - Kuzmanović, Vesna Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 13 (2017), 51; 44-54

Podaci o odgovornosti

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Buljubašić - Kuzmanović, Vesna

hrvatski

Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije

Terapijsko jahanje razmjerno je poznata, ali još uvijek nedovoljno istražena metoda rada s djecom i mladeži unutar edukacijsko-rehabilitacijskih, odgojno-obrazovnih i medicinskih znanosti. U novije vrijeme snažan poticaj istraživanju ove učinkovite rehabilitacijske metode dali su stručnjaci okupljeni oko udruga i konjičkih klubova koji se profesionalno bave terapijskim jahanjem. Međutim, taj entuzijazam zajednice još uvijek nema većeg odjeka u odgojno-obrazovnoj praksi niti prostora u školskom, po suvremenim nagnućima suradničkom i partnerskom kurikulumu. Stoga je cilj ovoga rada ispitati koliko su učitelji (N=103) upoznati s terapijskim jahanjem i njihovim učincima na emocionalno-spoznajno, socijalno i motoričko područje razvoja djece. Također analizom učiteljevih spoznaja u praksi definiraju se odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije terapijskog jahanja u školskom kontekstu. Teorijski dio rada propituje različita polazišta i vidove terapijskog jahanja, raščlanjuje svojevrsnu terminološku zbrku oko definicija i termina vezanih za uporabu konja u terapijske svrhe. Rezultati istraživanja i njihova interpretacija usmjereni su na odgojno-obrazovnu praksu i afirmaciju terapijskog jahanja u školskom kontekstu kao učinkovite metode u otklanjanju prepreka za učenje i sudjelovanje. Pedagoške implikacije istraživanja ogledaju se kroz razvoj partnerskih odnosa škola i udruga za terapijsko jahanje. Važna odrednica toga je izobrazba učitelja, stručnih suradnika, ali i roditelja o različitim vidovima rehabilitacije terapijskim jahanjem i njegovim ishodima.

odgojno-obrazovne implikacije ; pedagoške implikacije ; škola ; terapijsko jahanje ; učitelj

Rad je prezentiran na 9th International Conference of the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb 17 to 19 May 2017, Croatia, Zagreb

engleski

Therapeutic Riding: educational and pedagogical implications

nije evidentirano

teachers ; school ; therapeutic horseback riding ; educational and pedagogical implications

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (51)

2017.

44-54

objavljeno

1845-3082

Povezanost rada

Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti