Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja (CROSBI ID 248723)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šijačić, Željka ; Sablić, Marija ; Rački, Željko
hrvatski
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja
Cilj je istraživanja ispitati odnose vršnjačkih procjena obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja sa samoprocjenom govorničkoga samopouzdanja u budućih učitelja razredne nastave. Istraživanje pruža odgovor na pitanje mogu li se na temelju ocjena u studiju i samoprocjene govorničkoga samopouzdanja predvidjeti vršnjačke procjene obilježja govora. U istraživanju su tečnost u izražavanju, bogatstvo rječnika, jasnoća i razgovijetnost govora te govori li student (N = 62) hrvatskim standardnim jezikom korištena kao obilježja jezično i komunikacijski (govorno) kompetentnih govornih modela. Uporabom regresijske analize nalazi predstavljeni u radu upućuju na statistički značajne odnose između konsenzusno mjerenoga govorničkog samopouzdanja i mjerenih obilježja kvalitete govora prema procjeni vršnjaka, samoprocjene govorničkoga samopouzdanja, ali i materijalne pripreme za poučavanje iskazane prosjekom ocjena tijekom učiteljskoga studija. Rezultati podržavaju razlikovanje obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja, kao i potrebu ponuditi budućim učiteljima podršku u razvoju govor, ali i pozitivnoga govorničkog samopouzdanja.
govorničko samopouzdanje ; komunikacijska kompetencija ; osobine učitelja ; retorika ; strah od javnog nastupa
nije evidentirano
engleski
Self- and peer-assessments of public speaking of future teachers
nije evidentirano
govorničko samopouzdanje ; komunikacijska kompetencija ; osobine učitelja ; retorika ; strah od javnog nastupa
nije evidentirano