Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav (CROSBI ID 248880)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Burić, Irena ; Cvijetović, Josipa ; Macuka, Ivana Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav // Suvremena psihologija, 20 (2017), 1; 7-22. doi: 10.21465/2017-SP-201-01

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Cvijetović, Josipa ; Macuka, Ivana

hrvatski

Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav

Suvremena obilježja obrazovnog sustava koja uključuju učestale promjene obrazovnih politika, povećane administrativne zahtjeve, manjak autonomije u nastavnom radu, naglasak na performativnosti, loše materijalne uvjete rada i sl., mogu dovesti do razočaranosti kod nastavnika što dalje doprinosi smanjenju zadovoljstva poslom i radne angažiranosti. Međutim, neke karakteristike ličnosti mogu djelovati kao protektivni odnosno rizični faktori profesionalne dobrobiti nastavnika bez obzira na objektivne okolnosti. Stoga je cilj istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu razočaranosti nastavnika obrazovnim sustavom u odnosu između karakteristika ličnosti nastavnika (dispozicijski afekt i otpornost na stres) sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo 2993 nastavnika razredne i predmetne nastave osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Provedbom analize traga utvrđeno je da u odnosu dispozicijske afektivnosti sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti, razočaranost obrazovnim sustavom ima djelomičnu medijacijsku ulogu, dok u odnosu otpornosti nastavnika na stres i zadovoljstva poslom te radne angažiranosti, razočaranost ima potpunu medijacijsku ulogu. Veće razine otpornosti i pozitivnog afekta, a manje razine negativnog afekta, doprinose manjoj razočaranosti obrazovnim sustavom. Nadalje, veće razine razočaranosti doprinose smanjenom zadovoljstvu poslom i smanjenoj radnoj angažiranosti nastavnika. Naposlijetku, što su učitelji više skloni pozitivnom afektu, a manje negativnom afektu, to su više angažirani u svom radu te su više zadovoljni svojim poslom.

nastavnici ; razočaranost obrazovnim sustavom ; zadovoljstvo poslom ; radna angažiranost ; otpornost na stres ; dispozicijski afekt

nije evidentirano

engleski

Personality, work engagement and job satisfaction – the mediational role of disappointment in the educational system

nije evidentirano

teachers ; disappointment in the educational system ; job satisfaction ; work engagement ; resilience ; dispositional affect

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (1)

2017.

7-22

objavljeno

1331-9264

2584-3052

10.21465/2017-SP-201-01

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost