Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav (CROSBI ID 248880)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Burić, Irena ; Cvijetović, Josipa ; Macuka, Ivana
hrvatski
Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav
Suvremena obilježja obrazovnog sustava koja uključuju učestale promjene obrazovnih politika, povećane administrativne zahtjeve, manjak autonomije u nastavnom radu, naglasak na performativnosti, loše materijalne uvjete rada i sl., mogu dovesti do razočaranosti kod nastavnika što dalje doprinosi smanjenju zadovoljstva poslom i radne angažiranosti. Međutim, neke karakteristike ličnosti mogu djelovati kao protektivni odnosno rizični faktori profesionalne dobrobiti nastavnika bez obzira na objektivne okolnosti. Stoga je cilj istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu razočaranosti nastavnika obrazovnim sustavom u odnosu između karakteristika ličnosti nastavnika (dispozicijski afekt i otpornost na stres) sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo 2993 nastavnika razredne i predmetne nastave osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Provedbom analize traga utvrđeno je da u odnosu dispozicijske afektivnosti sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti, razočaranost obrazovnim sustavom ima djelomičnu medijacijsku ulogu, dok u odnosu otpornosti nastavnika na stres i zadovoljstva poslom te radne angažiranosti, razočaranost ima potpunu medijacijsku ulogu. Veće razine otpornosti i pozitivnog afekta, a manje razine negativnog afekta, doprinose manjoj razočaranosti obrazovnim sustavom. Nadalje, veće razine razočaranosti doprinose smanjenom zadovoljstvu poslom i smanjenoj radnoj angažiranosti nastavnika. Naposlijetku, što su učitelji više skloni pozitivnom afektu, a manje negativnom afektu, to su više angažirani u svom radu te su više zadovoljni svojim poslom.
nastavnici ; razočaranost obrazovnim sustavom ; zadovoljstvo poslom ; radna angažiranost ; otpornost na stres ; dispozicijski afekt
nije evidentirano
engleski
Personality, work engagement and job satisfaction – the mediational role of disappointment in the educational system
nije evidentirano
teachers ; disappointment in the educational system ; job satisfaction ; work engagement ; resilience ; dispositional affect
nije evidentirano