Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Research and musical creation in the gap of interdisciplinarity (CROSBI ID 659309)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurkić Sviben, Tamara Research and musical creation in the gap of interdisciplinarity // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5 / Vidulin, Sabina (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 225-238

Podaci o odgovornosti

Jurkić Sviben, Tamara

engleski

Research and musical creation in the gap of interdisciplinarity

Fenomen interdisciplinarnosti u znanstvenom i umjetničkom sveučilišnom kontekstu, u hrvatskoj znanstvenoj i obrazovnoj praksi nameće brojna pitanja. Jedno od njih je kako povezivati područja znanosti i umjetnosti. U radu se razmatra na koji bi se način mogao pomiriti svijet muzikoloških i umjetničkih istraživanja te se ukazuje na potrebu (re)definiranja interdisciplinarnosti u području umjetnosti i znanosti. Kao primjer iznosi na koji način Sveučilište Laval u Quebecu (Kanada) pronalazi vezu između znanosti i umjetnosti uspostavljajući znanstveno-umjetničku disciplinu (recherche-création en musique Fr. istraživanja- stvaranja u glazbi). Cilj ovog rada je utvrditi postojanje interdisciplinarnih projekata u Hrvatskoj dajući dva primjera interdisciplinarnih istraživanja koja se mogu ubrojiti u novonastalu disciplinu „recherche-création“. Prvi istraživačko-stvaralački projekt jest u području glazbene motivacije i poučavanja početnoga čitanja i pisanja koji je realiziran u okviru interdisciplinarnoga projekta „Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku“ na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu (2007-2014). Drugi projekt (2006-2013) temelji se na istraživanju glazbenika židovskoga podrijetla u sjevernoj Hrvatskoj koje se sastojalo od arhivskog istraživanja i pronalaska autografa, revizije i redakcije notnih materijala te pripremanja istih za izvođenje. To je istraživanje uključivalo i tonsko bilježenje za nosač zvuka. Rezultati ovakvih istraživanja i kreativnoga stvaralačkog procesa imaju višestruku vrijednost za glazbenu kulturu i glazbenu baštinu. Notna izdanja i nosači zvuka mogu se koristiti kao notna i audio literatura u glazbenome obrazovanju u glazbenim školama, ali i obrazovanju za glazbu i glazbom u nastavi glazbene kulture u redovnom osnovnoškolskom programu. Metodički priručnik Glazbom do glasa i slova s nosačem zvuka može se koristiti kao praktični nastavni materijal u općeobrazovnim školama, ali i kao poticajna literatura za studente učiteljskih i srodnih fakulteta te učitelje razredne nastave i odgojitelje u predškolskim ustanovama.

art, interdisciplinarity, musical creation, projects, science.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

225-238.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5

Vidulin, Sabina

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

978-953-7320-45-1

Podaci o skupu

Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti

predavanje

18.05.2017-20.05.2017

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Kroatologija