Research and musical creation in the gap of interdisciplinarity (CROSBI ID 659309)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurkić Sviben, Tamara
engleski
Research and musical creation in the gap of interdisciplinarity
Fenomen interdisciplinarnosti u znanstvenom i umjetničkom sveučilišnom kontekstu, u hrvatskoj znanstvenoj i obrazovnoj praksi nameće brojna pitanja. Jedno od njih je kako povezivati područja znanosti i umjetnosti. U radu se razmatra na koji bi se način mogao pomiriti svijet muzikoloških i umjetničkih istraživanja te se ukazuje na potrebu (re)definiranja interdisciplinarnosti u području umjetnosti i znanosti. Kao primjer iznosi na koji način Sveučilište Laval u Quebecu (Kanada) pronalazi vezu između znanosti i umjetnosti uspostavljajući znanstveno-umjetničku disciplinu (recherche-création en musique Fr. istraživanja- stvaranja u glazbi). Cilj ovog rada je utvrditi postojanje interdisciplinarnih projekata u Hrvatskoj dajući dva primjera interdisciplinarnih istraživanja koja se mogu ubrojiti u novonastalu disciplinu „recherche-création“. Prvi istraživačko-stvaralački projekt jest u području glazbene motivacije i poučavanja početnoga čitanja i pisanja koji je realiziran u okviru interdisciplinarnoga projekta „Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku“ na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu (2007-2014). Drugi projekt (2006-2013) temelji se na istraživanju glazbenika židovskoga podrijetla u sjevernoj Hrvatskoj koje se sastojalo od arhivskog istraživanja i pronalaska autografa, revizije i redakcije notnih materijala te pripremanja istih za izvođenje. To je istraživanje uključivalo i tonsko bilježenje za nosač zvuka. Rezultati ovakvih istraživanja i kreativnoga stvaralačkog procesa imaju višestruku vrijednost za glazbenu kulturu i glazbenu baštinu. Notna izdanja i nosači zvuka mogu se koristiti kao notna i audio literatura u glazbenome obrazovanju u glazbenim školama, ali i obrazovanju za glazbu i glazbom u nastavi glazbene kulture u redovnom osnovnoškolskom programu. Metodički priručnik Glazbom do glasa i slova s nosačem zvuka može se koristiti kao praktični nastavni materijal u općeobrazovnim školama, ali i kao poticajna literatura za studente učiteljskih i srodnih fakulteta te učitelje razredne nastave i odgojitelje u predškolskim ustanovama.
art, interdisciplinarity, musical creation, projects, science.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
225-238.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5
Vidulin, Sabina
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
978-953-7320-45-1
Podaci o skupu
Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti
predavanje
18.05.2017-20.05.2017
Pula, Hrvatska