O povijesti ljekarništva u knjižnici Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (CROSBI ID 16192)

Autorska knjiga | katalog

Inić, Suzana ; Kosalec, Ivan ; Gašparac, Petra O povijesti ljekarništva u knjižnici Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Zagreb: Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018

Inić, Suzana ; Kosalec, Ivan ; Gašparac, Petra

O povijesti ljekarništva u knjižnici Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Poznavanje povijesti vlastite struke čini nas bogatijima, a povijest ljekarništva u Hrvatskoj iznimno je bogate i duge tradicije. Namjera nam je potaknuti sve one koji zastanu pročitati naslove knjiga, da zakorače u tajanstven svijet nekadašnjih ljekarnika i njihovih ljekarnica i otisnu se u uzbudljiv ljekarnički vremeplov unutar samih knjiga. Izložba je zamišljena kao vremenski slijed razvoja hrvatskoga ljekarništva. Prate ga prikazi knjiga iz pera naših bivših i sadašnjih nastavnika Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, bilo kao autora ili suautora, koji su na papiru utisnuli pečat o sačuvanoj ljekarničkoj baštini za budućnost. Prva cjelina predstavlja knjige o povijesti hrvatskoga ljekarništva kojeg pisane tragove nalazimo u ljekarušama, narodnoj medicini i alkemiji, a otvaranje prvih javnih ljekarni i strukovnih udruženja pratimo u tekstovima o zagrebačkom i splitskom ljekarništvu. Osnutkom Farmaceutskog učevnog tečaja na Sveučilištu u Zagrebu godine 1882. započinje razdoblje hrvatske sveučilišne farmacije koja je nezamisliva bez njezinih utemeljitelja Gustava Janečeka i Julija Domca. Njihovo je znanstveno-stručno djelo, prva izvorna hrvatska farmakopeja pod naslovom Hrvatsko-slavonski ljekopis iz 1901., predstavljeno u cijelosti. Druga cjelina uvodi studente u današnju farmaciju oslanjajući se na povijest ljekarništva i povijest najvažnije knjige za farmaceuta – farmakopeje. Povijesni prikaz farmacije zanimljivo je oslikan u knjigama koje pokazuju tu priču putem kalendara i numizmatike. Katalog upotpunjuju i slikovni detalji iz knjiga* o najznačajnijim osobama, zapisima i događanjima iz hrvatskoga ljekarništva te nekim farmaceutskim zanimljivostima.

povijest farmacije, hrvatsko ljekarništvo, Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

On history of pharmacy in library of the Faculty of Pharmacy and Biochemistry University of Zagreb

history of pharmacy, Croatian pharmacy, Faculty of Pharmacy and Biochemistry University of Zagreb