Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba (CROSBI ID 659959)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba // Zbornik radova s Umjetničko-znanstvenog skupa 8. međunarodnoga festivala harmonike Bela pl. Panthy - Glazba kao poticaj / Nuhanović, Sanja ; Blekić, Gabrijela (ur.). Slavonski Brod: Brodski harmonikaški orkestar Bela pl. Panthy, 2020. str. 111-124

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir

Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba

Tema je ovog rada mogućnost primjene glazbe u radu s učenicima s odgojno-obrazovnim teškoćama. Takvi se učenici najčešće uključuju u redovne razredne odjele osnovne škole u kojima prate redovan ili prilagođen program nastave glazbe ovisno o teškoći. Za učenike s većim teškoćama u razvoju, odgoj i školovanje obavlja se u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama. U okviru ovoga rada opisani su načini rada s učenicima čije odgojno-obrazovne teškoće mogu utjecati na sposobnost praćenja nastave glazbe. Učenik s teškoćama uz kompetentnog nastavnika, različite metode, odgovarajuće uvjete i različite glazbene aktivnosti može imati kvalitetnu nastavu glazbe koja će mu omogućiti potpuniji svakodnevni život. Širok spektar glazbenih aktivnosti, pjevanje, sviranje, slušanje glazbe i glazbene igre, svim učenicima, bez obzira na njihovu teškoću, omogućuje doticaj s glazbom, pa tako i otkrivanje njihove muzikalnosti. Zadatak je nastavnika glazbe kreirati i prilagoditi sadržaje u skladu s individualnim sposobnostima i mogućnostima svakog učenika s teškoćama. Nastava glazbe, kao dio estetskog obrazovanja, treba učenike upoznati s glazbom kao umjetnošću, no u radu s učenicima s teškoćama glazbeno-emocionalno iskustvo treba biti u središtu glazbenoga poučavanja i učenja. Zbog utjecaja glazbe na razvoj, prije svega glazbenih, ali i intelektualnih, senzornih i psihomotoričkih sposobnosti sve djece, pa tako i djece s teškoćama, te zbog utjecaja na socijalni razvoj (samopouzdanje, komunikativnost, empatičnost, bolja prilagodba i uključenost, bolje izražavanje osjećaja) treba uvoditi što više glazbenih aktivnosti u neglazbene predmete. Dodatan razlog uvođenja glazbenih aktivnosti u neglazbene predmete je taj što su istraživanja glazbenog obrazovanja pokazala da su učenici pozorniji u nastavi glazbe više nego na bilo kojoj drugoj vrsti nastave. Naime, djeca vole glazbu, a to izravno utječe i na njihovu povećanu pozornost u neglazbenim predmetima. Susret s glazbom moguć je svima bez obzira na teškoću, naravno uz kompetentnog i motiviranog nastavnika jer glazbu je moguće osjetiti i doživjeti na različite načine.

učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama, nastava glazbe, glazbene aktivnosti

Students with educational disabilities and music

students with educational disabilities, music classes, music activities