„THE STAFF RIDE” METODOLOGIJA PROUČAVANJA BITAKA I OPERACIJA (CROSBI ID 249557)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Frano Stojić, Zdravko Matić „THE STAFF RIDE” METODOLOGIJA PROUČAVANJA BITAKA I OPERACIJA // Počeci, XX (2017), 39-40; 127-142

Frano Stojić, Zdravko Matić

„THE STAFF RIDE” METODOLOGIJA PROUČAVANJA BITAKA I OPERACIJA

Autori istražuju „staff ride” metodologiju proučavanja bitaka i operacija, te njezinu moguću implementaciju u vojnu izobrazbu hrvatskih Oružanih snaga. Vrlo je važno kroz sustav vojne izobrazbe otkriti buduće zapovjednike koji imaju dar ispravnog zaključivanja i brzog donošenja najboljih odluka. Upravo je primjena u ovom radu opisane metodologije pomogla mnogim poznatim vojnim vođama intelektualno raskrinkati određeno povijesno ratište, bojište ili bitku, te uvidjeti kako su odluke zapovjednika utjecale na operativne i taktičke rezultate, odnosno kako su terenske okolnosti, kao i vrste pokreta i djelovanja, utjecale na razvoj situacije, poraz ili pobjedu. Upoznavanje s primijenjenom taktikom, tehnologijom i vojnim ustrojstvom djeluje poticajno na časnika tako da on može jasno sintetizirati i vizualizirati situacijsku sliku koja u određenom trenutku vlada na ratištu ili bojištu. Ovakva spoznaja, popraćena znatiželjom i marljivošću, predstavlja temelj za cjeloživotno napredovanje i profesionalno usavršavanje časnika. Časnik mora puno čitati i imati jaku volju koja će mu priskrbiti psihičku i mentalnu spremnost za sve vrste izazova i uloga. Za tu svrhu služi upravo „staff ride” metodologija, koju primjenjuju vojne organizacije diljem svijeta i koja koristi vojnu povijest kao sredstvo za profesionalni razvoj časnika. U hrvatskoj historiografiji ne postoji niti jedno značajno djelo o „staff ride” metodologiji.

„staff ride” metodologija, vojna povijest, vojna izobrazba, bitke, operacije, vojne škole

“THE STAFF RIDE” METHODOLOGY FOR A BATTLES AND OPERATIONS STUDYING

“staff ride” methodology, military history, military education, battles, operations, military schools