Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama (CROSBI ID 250110)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Plantak Vukovac, Dijana ; Škara, Maja ; Hajdin, Goran Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 6 (2018), 1; 181-196. doi: 10.31784/zvr.6.1.14

Podaci o odgovornosti

Plantak Vukovac, Dijana ; Škara, Maja ; Hajdin, Goran

hrvatski

Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama

Tijekom posljednjih nekoliko godina koncept igrifikacije je, zbog svog utjecaja na motivaciju i angažman učenika, privukao veliku pažnju znanstvenika i učitelja. Ovaj obrazovni pristup, koji uključuje mehanike igara koje se primjenjuju u nastavnom radu, uglavnom je istražen u kontekstu visokog obrazovanja dok su istraživanja povezana s nižim razinama obrazovanja rijetka. U ovom radu prikazani su rezultati anketnog istraživanja provedenog među 124 učitelja iz tri osnovne i dvije srednje škole u Hrvatskoj. Učitelji su ispitivani o korištenju igrifikacije u svom nastavnom radu kao i o stavovima prema igrifikaciji općenito. Rezultati istraživanja daju uvid u profile učitelja koji koriste ili ne koriste igrifikaciju u realizaciji nastave, te identificiraju mehanike i aplikacije koje se koriste. Prikazana su mišljenja učitelja o tome koji su razlozi za (ne)uvođenje igrifikacije u nastavu. Prema rezultatima istraživanja moguće je zaključiti kako je manje od polovine ispitanika upoznato s konceptom igrifikacije, te ga primjenjuje u svom radu. Rezultati istraživanja pokazuju da se većina učitelja upoznala s konceptom igrifikacije na osobnu inicijativu. Bodovi, zadaci i priče su mehanike igrifikacije koje ispitanici najčešće primjenjuju u svom radu. Predmeti u kojima ispitanici najčešće koriste igrifikaciju su matematika, hrvatski jezik te strani jezici. Također, ispitanici se u visokom postotku slažu s učincima i utjecajima igrifikacije na motivaciju te angažman učenika, koji predstavljaju prednosti igrifikacije. Kao razloge za nekorištenje igrifikacije ispitanici navode nedostatak vremena i formalne razloge, dok kao razloge za korištenjem igrifikacije navode povećanje motivacije i angažmana učenika što je zapravo i cilj koncepta igrifikacije.

igrifikacija ; učitelji ; osnovna škola ; srednja škola ; anketa

nije evidentirano

engleski

Teachers' usage and attitudes towards gamification in primary and secondary schools

nije evidentirano

gamification ; teachers ; primary school ; secondary school ; survey

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2018.

181-196

objavljeno

1848-1299

1849-1723

10.31784/zvr.6.1.14

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice