Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils (CROSBI ID 250324)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvoje Grofelnik ; Igor Pap
engleski
Mastery of Long-Term Cartographic Knowledge and Skills of New Entry Secondary Level Pupils
U radu je prikazano istraživanje inicijalnog vrednovanja učeničkih znanja i vještina iz kartografije na početku gimnazijskog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je parcijalno utvrđivanje trajnih kartografskih znanja i vještina nakon osnovnoškolske razine obrazovanja. Osnovna hipoteza rada koja je provjeravana provedbom istraživanja proizlazi iz višegodišnjeg iskustva u praktičnom radu autora te glasi da je razina znanja i vještina učenika na početku gimnazijskog obrazovanja iz područja kartografije nedovoljna i otežava normalnu dinamiku savladavanja nastavnih sadržaja iz područja kartografije. U analizi rezultata istraživanja sumativno je utvrđena razina ovladanosti osnovnim kartografskim znanjima i vještinama. Diferencijalno su uspoređena postignuća razrednih odjela po smjerovima međusobno, provedena je kvantitativna analiza rezultata prema područjima testiranih znanja i vještina te pojedinačno po izdvojenim ispitnim zadacima. Osnovni rezultati testiranja načelno su potvrdili početne hipoteze autora te su pokazali zamjetne razlike u međusobno izdvojenim i uspoređivanim školama i smjerovima. Prosječna točnost riješenosti testa svih testiranih učenika iznosi 31, 6%. Riješenost zadataka kojima su se provjeravala znanja iz kartografije iznosi 66, 0%, dok udio točno riješenih zadataka iz područja kartografskih vještina iznosi 25, 2%. Nužno je napomenuti da je obuhvat znanja i vještina testiranih u istraživanju bio vrlo uzak u odnosu na ukupnost geografskih sadržaja iz Nastavnog plana i programa geografije za osnovnu školu.
cartography ; knowledge ; skills ; secondary (high) school ; elementary school
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano