Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novi analitički modeli za utvrđivanje standarda razumljivosti medijskog teksta u medijima masovnog komuniciranja (CROSBI ID 250718)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šilić, Artur ; Hadžić, Slobodan Novi analitički modeli za utvrđivanje standarda razumljivosti medijskog teksta u medijima masovnog komuniciranja // In medias res, 7 (2018), 12; 1947-1967

Podaci o odgovornosti

Šilić, Artur ; Hadžić, Slobodan

hrvatski

Novi analitički modeli za utvrđivanje standarda razumljivosti medijskog teksta u medijima masovnog komuniciranja

Autori se u svom radu usredotočuju na razumljivost tekstova objavljenih u medijima masovnog komuniciranja u teorijskom kontekstu medijske pismenosti i medijske kompetencije sa nakanom ustanovljenja elemenata standarda razumljivosti medijskih tekstova. Komparativnom analizom medijskih tekstova dnevnih novina nacionalnog dosega, prije svega informativno- političkog sadržaja kroz 11 kategorija /duljina teksta u rečenicama, duljina teksta u riječima, duljina teksta u znakovima, prosječnom duljinom rečenice, prosječnom duljinom riječi u slogovima, mjera leksičke gustoće, leksičke redundancije, mjera gustoće entiteta, kompleksnosti riječi po duljini slogova i po frekvenciji, mjere temeljene na procjeni složenosti riječi/ autori potvrđuju hipotezu djelomične nerazumljivosti medijskih tekstova i značajne razlike u razumljivosti između medijskih nakladnika. Fokus istraživanja temeljen je na grupama sastavljenim od različitih dobnih, obrazovnih i socijalnih skupina. Uočavaju se bitne razlike u percepciji razumljivosti medijskih tekstova kako po dobnoj tako i po obrazovnoj strukturi što ih dovodi do zaključka da se standardi razumljivosti trebaju napraviti anticipirajući stečena istraživačka saznanja, ali i nastaviti u pravcu utvrđivanja svih relevantnih faktora percepcije medijskog teksta i njihovog utjecaja na razumljivost istog. Procjenom čitljivosti tekstova od strane "medijskih konzumenata" te uparivanjem s računalnim ocjenama složenosti tekstova, odabrane su najpogodnije mjere za automatsku ocjenu razumljivosti novinskih tekstova na hrvatskome jeziku. Nadalje, istom su metodologijom definirani standardi tj. minimalni zahtjevi na čitljivost teksta.

medijska pismenost, masovna komunikacije, razumljivost, čitljivost , medijski jezik, analitički modeli, NLP tehnologije

nije evidentirano

engleski

New analytical models for determining media text compatibility standards in mass media

nije evidentirano

media literacy, mass communication, comprehensibility, readability, media language, analytical models, NLP technology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (12)

2018.

1947-1967

objavljeno

1848-6304

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti