Stavovi predškolske djece i njihovih majki prema osobama različite tjelesne težine (CROSBI ID 250801)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kalebić Maglica, Barbara ; Perčić, Tanita ; Anić, Petra Stavovi predškolske djece i njihovih majki prema osobama različite tjelesne težine // Socijalna psihijatrija, 45 (2017), 3; 157-168

Kalebić Maglica, Barbara ; Perčić, Tanita ; Anić, Petra

Stavovi predškolske djece i njihovih majki prema osobama različite tjelesne težine

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati preferencije djece u dobi od 5 do 7 godina prema različitom tjelesnom izgledu dječaka i djevojčica te ispitati odnos između slike tijela majke i njezinih stavova prema pretilim osobama i dječjih preferencija prema različitom tjelesnom izgledu. Ispitano je ukupno 100 parova djece i majki. Kod majki su ispitani negativni stavovi prema pretilim osobama, percepcija tjelesnog izgleda slikovnim podražajima te izbjegavajuća ponašanja vezana uz sliku tijela, dok je kod djece pomoću slikovnih podražaja ispitana preferencija prema različitoj tjelesnoj težini (ispodprosječnoj, prosječnoj i iznadprosječnoj tjelesnoj težini). Dobiveni rezultati su pokazali da su djevojčice i dječaci kao poželjniju i žensku i mušku siluetu birali onu mršaviju (ispodprosječne i prosječne tjelesne težine) u odnosu na onu prekomjerne tjelesne težine. Dječaci su preferirali mušku siluetu prosječne tjelesne težine u odnosu na onu ispodprosječne, dok je kod ženskih silueta postojala jednaka preferencija ispodprosječno i prosječno teških silueta. Kod djevojčica nije dobivena razlika u preferenciji ispodprosječno i prosječno teških muških ni ženskih silueta. Također, preferencija biranja kod djece nije bila povezana ni s majčinim negativnim stavovima prema pretilima, kao ni s njezinom percepcijom tjelesnog izgleda i izbjegavajućim ponašanjima vezanima uz sliku tijela. Dobiveni su rezultati komentirani u kontekstu različitih teorija predrasuda kod djece

Djeca predškolske dobi ; Majke ; Negativni stavovi prema pretilima ; Slika tijela

45 (3)

2017.