Interkulturalizam u sadržajima kolegija na studijima Glazbene pedagogije (CROSBI ID 661852)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Interkulturalizam u sadržajima kolegija na studijima Glazbene pedagogije
Danas, s obzirom na nezaustavljive i sve brže procese globalizacije, na ubrzan razvoj starih i novih medija i na potrebu komunikacije među pripadnicima sve više kulturalno raznolikih društava, nije dovoljno poznavati samo glazbu drugih kultura. Život u 21. stoljeću nameće potrebu dubljeg poznavanja sugovornika, njegove tradicije i kulture, kao i razumijevanje istih. Upravo zato interkulturalna kompetencija postaje jednom od najvažnijih kompetencija suvremenog čovjeka i daje novu dimenziju ostalim „stručnim“ kompetencijama, čineći čovjeka građaninom svijeta. Nastava glazbe jedno je od područja u kojemu se interkulturalna kompetencija učenika može razvijati na najbolji mogući način i to upoznavanjem različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata, ali i kultura u cjelini. Preduvjet je interkulturalno kompetentan nastavnik glazbe koji bi interkulturalnu kompetenciju trebao razvijati prije svega tijekom studija. Ovim radom htjelo se istražiti je li nastava na hrvatskim akademijama, na kojima se obrazuju budući nastavnici Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti, usmjerena na razvijanje njihove interkulturalne kompetencije. U tu svrhu analizirani su programi obveznih i izbornih kolegija s ciljem identifikacije prisutnosti implementacije interkulturalizma u iste. Rezultati su pokazali da su sadržaji kolegija na studijima Glazbene pedagogije u nedovoljnoj mjeri zasnovani na interkulturalizmu, što istodobno onemogućuje uspješno razvijanje interkulturalne kompetencije budućih nastavnika. Poboljšanja u tom smjeru moguća su ili implementacijom interkulturalizma u već postojeće kolegije ili osmišljavanjem novih kolegija. Navedeno se može ostvariti suradnjom studenata, nastavnika, akademija, ali i sveučilišta u cjelini.
interkulturalna kompetencija, studiji Glazbene pedagogije, sadržaji kolegija
nije evidentirano
engleski
Interculturalism in the contents of courses in the studies of Music pedagogy
nije evidentirano
intercultural competence, studies of Music Pedagogy, contents of the courses
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-43.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku
978-953-8181-03-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096