Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija (CROSBI ID 661863)

Nikolić, Lidija Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2018. str. 312-332

Nikolić, Lidija

Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija

Cilj je istraživanja utvrditi status glazbenih sposobnosti kod studenata učiteljskoga studija prije uključivanja u vokalno-instrumentalnu nastavu na studiju. Namjera je odrediti polazište za kreiranje nastavnoga procesa koji će omogućiti neometano stjecanje glazbenih kompetencija budućih učitelja i priskrbiti činjenice koje mogu pomoći u razjašnjavanju procesa stjecanja i razvoja glazbenih kompetencija u uzrastu studenata. Istraživanje je provedeno sa studentima druge godine učiteljskog studija (N=105). Za potrebe ovoga istraživanja kreirana je anketa za studente i rabljen je Test glazbenih sposobnosti (Nikolić, L., 2015). Potvrđeno je kako su glazbene sposobnosti studenata učiteljskoga studija fundamentalne. Studenti su glazbeno neiskusne osobe koje nemaju glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnoga sustava, a tek trećina studenata ima iskustva aktivnoga muziciranja u ansamblima. Istraživanje je pokazalo kako studenti koji imaju iskustvo pjevanja u zboru pokazuju bolje glazbene sposobnosti nego studenti koji nemaju takvo iskustvo. Studenti mogu relativno točno otpjevati ton u opsegu h – d² ako im je zadan glasom. Također, mogu dobro ponoviti zadani ritam glasom uz sinkronizirano kucanje glazbenoga metra, ako broj ritamskih jedinica ne prelazi šest i ako su podjele jedinice mjere na dva. Najuspješnije riješeni meloritamski motivi oni su koji imaju postupno melodijsko kretanje te intervalske skokove za tercu i kvartu, koji sadrže manji broj tonova i zadani su glasom. Status i svojstva glazbenih sposobnosti studenata koja su uočena u istraživanju smjernica su za nastavu glazbe na studiju za buduće učitelje, ali i promišljanja o načinima procjene glazbenih sposobnosti na prijemnim ispitima za studij.

glazbene sposobnosti, glazbeno obrazovanje učitelja, ispitivanje glazbenih sposobnosti, nastava glazbe, vokalno-instrumentalna nastava

Status of Music Abilities of the Students of Teacher Study

music abilities, music education of teachers, testing music abilities, teaching music, teaching vocal and instrumental music