Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe (CROSBI ID 252233)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe // Sociologija i prostor, 56 (2018), 2; 161-178. doi: 10.5673/sip.56.2.4

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe

Interkulturalna kompetencija razvija se i nadograđuje tijekom života, no njeni temelji trebali bi se prije svega izgraditi tijekom studija. To je moguće u slučaju da je nastava na visokoobrazovnim ustanovama koncipirana tako da razvija interkulturalnu kompetenciju budućih nastavnika, koji bi trebali razvijati interkulturalnu kompetenciju svojih učenika kako u gradskim sredinama tako i u ruralnim područjima, gdje interkulturalnost nije tako izražena. Navedeno je ostvarivo interkulturalnim pristupom nastavi na akademijama, koji podrazumijeva upoznavanje različitih kultura i njihovih glazbenih tradicija s različitih kontinenata. Ovim radom htjelo se istražiti je li obrazovanje budućih osnovnoškolskih i gimnazijskih nastavnika glazbe u Republici Hrvatskoj usmjereno na interkulturalizam, kakvi su stavovi studenata o interkulturalnom odgoju te procjenjuju li se studenti interkulturalno kompetentnima. Ujedno se htjela utvrditi povezanost različitih sociodemografskih varijabla (spol, godine staža, ruralno/urbano područje školovanja...) sa stavovima studenata kao i razlike u mišljenjima ispitanika s obzirom na grad u kojem se obrazuju. Istraživanje provedeno anketiranjem obuhvatilo je 46 studenata završne godine diplomskog studija Glazbene pedagogije s akademija u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, koji su na studij došli iz 17 hrvatskih županija. Broj kolegija s interkulturalnim sadržajima koje su ispitanici naveli relativno je mali. Nije utvrđena značajna povezanost ispitivanih varijabla s područjem na kojem su ispitanici odrastali (ruralno/urbano), ali je utvrđena statistički značajna razlika u mišljenjima ispitanika o provedbi interkulturalizma s obzirom na grad u kojem se školuju. Mišljenja smo kako je važno omogućiti svim studentima razvijanje interkulturalne kompetencije, a kasnije i njezino organizirano kontinuirano razvijanje u okviru procesa cjeloživotnog učenja.

interkulturalna kompetencija ; studenti Glazbene pedagogije ; hrvatske akademije ; ruralna i urbana područja ; sociodemografske varijable

nije evidentirano

engleski

Intercultural Competence of Future Music Teachers: Social Reality and/or Need

nije evidentirano

intercultural competence ; students of music pedagogy ; Croatian Music academies ; urban and rural areas ; socio-demographic variables

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56 (2)

2018.

161-178

objavljeno

1846-5226

10.5673/sip.56.2.4

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost