Neka obilježja roditeljstva roditelja ADHD djece i djece oštećena vida (CROSBI ID 420033)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čarapina, Iva
Delale Eva Anđela
hrvatski
Neka obilježja roditeljstva roditelja ADHD djece i djece oštećena vida
Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini psihičke uznemirenosti, doživljaja roditeljskog stresa, strategija suočavanja sa stresom te osjećaja kompetencije i uvjerenja o odgojnim postupcima te razlike u ukupnoj socijalnoj podršci i pojedinim izvorima socijalne podrške roditelja ADHD djece i roditelja djece oštećena vida. U istraživanju je sudjelovalo 36 roditelja ADHD djece i 26 roditelja djece oštećena vida. Roditelji su bili uključeni u udrugu „Buđenje“ ili u projekt „Okovi od zlata“ u okviru kojih su prekupljeni podatci za istraživanje. Korišteni mjerni instrumenti su Skala preventivnih odgojnih postupaka, Skala procjene primjerenosti korektivnih postupaka, Skala roditeljskog stresa, CORE-OM, Skala samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik suočavanja sa stresom te Ljestvica socijalne podrške obitelji i Ljestvica zadovoljstva životom. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na statistički značajne razlike između dvije skupine roditelja u razini procjena primjerenosti alternativa kažnjavanju i zadovoljstva ispunjavanjem roditeljske uloge. Roditelji ADHD djece imaju pozitivnija uvjerenja o alternativama kažnjavanja i manje su zadovoljni svojom roditeljskom ulogom od roditelja djece oštećena vida. Statistički značajna razlika dobivena je i između izvora socijalne podrške vlastite djece, roditelja partnera/ice, prijatelja partnera/ice i programa intervencije u ranom djetinjstvu. Roditelji ADHD djece primaju manju podršku na tim izvorima od roditelja djece oštećena vida.
ADHD, vidno oštećenje, roditeljstvo
nije evidentirano
engleski
Some aspects of parenting: Parents of ADHD and visually impaired children
nije evidentirano
ADHD, visually impaired, parenting
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
26.06.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb, Hrvatska
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Psihologija, Socijalne djelatnosti