Razumijevanje inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 420290)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šušak, Maja
Kuvač Kraljević, Jelena
hrvatski
Razumijevanje inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
Ovaj se diplomski rad bavi utvrĎivanjem pragmatičke sposobnosti razumijevanja inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama. Cilj rada je ispitati postoji li razlika izmeĎu mlaĎe i starije skupine djece s posebnim jezičnim teškoćama te postoji li razlika izmeĎu djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece urednog jezičnog razvoja u razumijevanju inferencijalnog značenja. U istraţivanju je sudjelovalo 28 djece s posebnim jezičnim teškoćama i 28 djece urednog jezičnog razvoja. U ispitivanju se koristio zadatak inferencijalnog zaključivanja iz hrvatske verzije Ljestvice za razumijevanje Nove Reynell Razvojne jezične ljestvice (Kuvač- Kraljević, Kologranić-Belić, Hrţica i Kovačević, u pripremi, adaptacija britanske verzije od Edwards i sur., 2011). Dobiveni rezultati pokazuju da se sposobnost razumijevanja inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama razvija u kasnijoj dobi nego kod djece urednog jezičnog razvoja. Iako se kod djece s posebnim jezičnim teškoćama vidi značajan napredak u razumijevanju inferencijalnog značenja s porastom kronološke dobi, oni ipak ne uspijevaju dostići vršnjake urednog jezičnog razvoja. Nadalje, rezultati ovoga istraţivanja pokazuju da starija djeca s posebnim jezičnim teškoćama postiţu rezultate ekvivalentne mlaĎoj djeci urednog jezičnog razvoja. Analizom pogrešaka utvrdilo se da djeca s posebnim jezičnim teškoćama imaju poteškoće u integraciji jezičnoga znanja, znanja o svijetu i vlastitog iskustva. Konačno, djeca s PJT-om teško interpretiraju izraze lica i imaju poteškoća u prepoznavanju i interpretaciji emocija kod ljudi. Uzevši u obzir dobivene rezultate, općenito se moţe zaključiti da djeca s posebnim jezičnim teškoćama imaju proces inferencijalnog zaključivanja, meĎutim njihovi zaključci često nisu prikladni s obzirom na kontekst.
posebne jezične teškoće, pragmatičke teškoće, inferencija
nije evidentirano
engleski
Understanding of Inferential Meaning in Children with Specific Language Impairment
nije evidentirano
specific language impairment, pragmatic impairment, inference
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
05.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb