Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 420290)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šušak, Maja Razumijevanje inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Šušak, Maja

Kuvač Kraljević, Jelena

hrvatski

Razumijevanje inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama

Ovaj se diplomski rad bavi utvrĎivanjem pragmatičke sposobnosti razumijevanja inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama. Cilj rada je ispitati postoji li razlika izmeĎu mlaĎe i starije skupine djece s posebnim jezičnim teškoćama te postoji li razlika izmeĎu djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece urednog jezičnog razvoja u razumijevanju inferencijalnog značenja. U istraţivanju je sudjelovalo 28 djece s posebnim jezičnim teškoćama i 28 djece urednog jezičnog razvoja. U ispitivanju se koristio zadatak inferencijalnog zaključivanja iz hrvatske verzije Ljestvice za razumijevanje Nove Reynell Razvojne jezične ljestvice (Kuvač- Kraljević, Kologranić-Belić, Hrţica i Kovačević, u pripremi, adaptacija britanske verzije od Edwards i sur., 2011). Dobiveni rezultati pokazuju da se sposobnost razumijevanja inferencijalnog značenja kod djece s posebnim jezičnim teškoćama razvija u kasnijoj dobi nego kod djece urednog jezičnog razvoja. Iako se kod djece s posebnim jezičnim teškoćama vidi značajan napredak u razumijevanju inferencijalnog značenja s porastom kronološke dobi, oni ipak ne uspijevaju dostići vršnjake urednog jezičnog razvoja. Nadalje, rezultati ovoga istraţivanja pokazuju da starija djeca s posebnim jezičnim teškoćama postiţu rezultate ekvivalentne mlaĎoj djeci urednog jezičnog razvoja. Analizom pogrešaka utvrdilo se da djeca s posebnim jezičnim teškoćama imaju poteškoće u integraciji jezičnoga znanja, znanja o svijetu i vlastitog iskustva. Konačno, djeca s PJT-om teško interpretiraju izraze lica i imaju poteškoća u prepoznavanju i interpretaciji emocija kod ljudi. Uzevši u obzir dobivene rezultate, općenito se moţe zaključiti da djeca s posebnim jezičnim teškoćama imaju proces inferencijalnog zaključivanja, meĎutim njihovi zaključci često nisu prikladni s obzirom na kontekst.

posebne jezične teškoće, pragmatičke teškoće, inferencija

nije evidentirano

engleski

Understanding of Inferential Meaning in Children with Specific Language Impairment

nije evidentirano

specific language impairment, pragmatic impairment, inference

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

05.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Logopedija