El Sistema: "tocar, cantar y luchar" za glazbenu kulturu i društvenu harmoniju (CROSBI ID 253183)

Prilog u časopisu | stručni rad

Čorić, Ana El Sistema: "tocar, cantar y luchar" za glazbenu kulturu i društvenu harmoniju // Tonovi (Zagreb), 68 (2016), 2; 120-137

Čorić, Ana

El Sistema: "tocar, cantar y luchar" za glazbenu kulturu i društvenu harmoniju

Uloga mladih u razvoju društva 21. stoljeća sve je veća, uzmemo li u obzir značajne ekonomske i društvene promjene s kojima je ono suočeno. Nesigurnost, nestabilnost i otpor na svim područjima društvenog života te otuđenost prouzročena napretkom tehnologije snažno su utjecale na efikasnost i moralne vrijednosti cjelokupnog obrazovnog sustava. U tom je smislu umjetničko obrazovanje dobilo sasvim novi smjer, a skupno muziciranje u zborovima i orkestrima postalo mogućom platformom za razvoj društvenih vrijednosti. Rad se bavi El Sistemom – jedinstvenim programom socijalne akcije kroz umjetničku glazbu nastalom u Venezueli 1975. godine s primarnom idejom pružanja besplatnog skupnog glazbenog obrazovanja svakome djetetu u borbi protiv droge, kriminala i siromaštva. Program se u četrdeset godina postojanja proširio i izvan granica Venezuele, a od 2011. godine prisutan je i u Republici Hrvatskoj. U radu se razmatra povijesni pregled razvoja programa, temeljne postavke i metodologija rada, podaci o istraživanjima te kritike koje ga prate. U završnom se dijelu daje retrospektiva i perspektiva razvoja programa u kontekstu obogaćivanja sustava hrvatskog glazbenog obrazovanja i stvaranja humanijeg društva.

društvo, glazbeno obrazovanje, skupno muziciranje, socijalna inkluzija

El Sistema: "Tocar, Cantar y Luchar" for Music Culture and Social Harmony

group music-making, music education, society, social inclusion