Mišljenja učenika o nastavnim područjima u nastavi Glazbene kulture (CROSBI ID 420434)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pušić, Ivana
Šulentić Begić, Jasna
Begić, Amir
hrvatski
Mišljenja učenika o nastavnim područjima u nastavi Glazbene kulture
Od školske godine 2006./07. osnovnoškolska nastava glazbe izvodi se prema otvorenom modelu u kojemu je nastavno područje slušanja glazbe obvezna aktivnost. Umjesto površnog obrađivanja nastavnik će se uz obvezno slušanje glazbe posvetiti jednom području po izboru, o kojem će odlučivati potpuno individualno, u skladu sa željama i interesima svojih učenika. Rad se sastoji od teorijskog dijela, koji opisuje povijest nastave glazbe, nastavu Glazbene kulture i nastavna područja te od empirijskog dijela, u kojem se polazi od istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik. Anketom su se htjele utvrditi preferencije prema nastavnim područjima učenika četvrtih, šestih i osmih razreda dviju osnovnih škola na području grada Osijeka, s obzirom dob, spol, (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti, (ne)slušanje umjetničke glazbe u slobodno vrijeme i s obzirom na roditeljsko (ne)slušanje umjetničke glazbe. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i umjetničkoj glazbi, iako ju većina učenika ne sluša u slobodno vrijeme. Nadalje, rezultati upućuju na to da postoji statistički značajna razlika preferencija nastavnih područja s obzirom na dob i spol učenika i njihovo (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske aktivnosti, statistički značajnija razlika prema preferencijama nastavnih područja s obzirom na (ne)slušanje umjetničke glazbe u slobodno vrijeme od strane učenika i da ne postoji statistički značajnija razlika s obzirom na roditeljsko (ne)slušanje umjetničke glazbe. Utvrđeno je i da podjednak broj učenika misli da mediji te nastava glazbe utječu, odnosno ne utječu na njihov glazbeni ukus. Rezultati također pokazuju da zastupljenost nastavnih područja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama nastavnih područja. I konačno, rezultati istraživanja pokazuju da se učenici na nastavi glazbe osjećaju ugodno te da većina učenika misli da je Glazbena kultura važan ili donekle važan predmet.
Glazbena kultura, otvoreni model, područja u nastavi glazbe, preferencije učenika
nije evidentirano
engleski
Students’ opinions on teaching fields in lessons of music culture
nije evidentirano
Music culture, open model, teaching fields in music lessons, student’s preferences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49
11.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Osijek