OBLICI I STILOVI KOMUNICIRANJA DIRIGENTA S PJEVAČKIM ZBOROM (CROSBI ID 664245)

Radočaj-Jerković, Antoaneta OBLICI I STILOVI KOMUNICIRANJA DIRIGENTA S PJEVAČKIM ZBOROM // Conference Proceedings Book 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 401-412

Radočaj-Jerković, Antoaneta

OBLICI I STILOVI KOMUNICIRANJA DIRIGENTA S PJEVAČKIM ZBOROM

Rad problematizira pitanje različitih oblika i stilova komunikacije koja se odvija u kontekstu dirigentova rada s pjevačkim zborom. Autorica dovodi u odnos karakteristične osobine komuniciranja dirigenta s ansamblom s općim karakteristikama nastavne, ali i drugih vrsta komunikacija te navodi obilježja različitih oblika komunikacije između dirigenta i pjevačkog zbora, usmjeravajući se na obrazloženje elemenata verbalnog komuniciranja, komuniciranja demonstracijom pjevanja ili sviranja te specifičnih neverbalnih oblika komuniciranja kao što su dirigiranje, taktiranje, dirigentska mimika, držanje i drugo. Također, kao važna dimenzija dirigentskog komuniciranja navodi se pojavnost različitih stilova u vođenju pjevačkih ansambala koje je moguće uočiti upravo na temelju stila komunikacije voditelja sa skupinom. Tako se u radu navode karakteristike autoritativnog, demokratskog i inovativnog stila vođenja pjevačkoga zbora. Kao optimalan stil vođenja predlaže se tzv. inovativni stil (Amato Neto, J., 2005 ; Emmons, S. i Chase, C., 2006) u kojemu se dirigent odnosi prema pjevačima kao članovima tima s kojima zajedničkim naporima podjednako djeluje na ostvarenju umjetničkih - glazbenih, odgojnih i društvenih ciljeva. Karakteristike su takvog stila komuniciranja preciznost, jasnost, nedvosmislenost, iskrenost, empatičnost, aktivno slušanje i uvažavanje mišljenja sugovornika, humor i pozitivno orijentiran pristup prema pjevačima i radu te kompetentno korištenje neverbalnih oblika komunikacije karakterističnih za dirigentski poziv.

pjevački zbor, dirigent, oblici komuniciranja, stilovi vođenja

FORMS AND STYLES OF CONDUCTOR-CHOIR COMMUNICATION

choir, conductor, communication forms, leading styles