Potresno inženjerstvo – procjena oštetljivosti zgrada (CROSBI ID 747281)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Hadzima-Nyarko, Marijana ; Nikić, Dijana ; Morić, Dragan Potresno inženjerstvo – procjena oštetljivosti zgrada. Osijek, 2018

Hadzima-Nyarko, Marijana ; Nikić, Dijana ; Morić, Dragan

Potresno inženjerstvo – procjena oštetljivosti zgrada

Djelo, pisano u obliku preglednoga rada, obuhvaća sustavno prikazane svjetske i domaće znanstvene spoznaje do kojih se došlo tijekom posljednjih četrdeset godina o utvrđivanju, procjeni i proračunu potresnoga rizika, odnosno potresne oštetljivosti zgrada i omogućuje čitatelju uvid u stanje znanja (engl. state-of- the-art) u tom dijelu potresnoga inženjerstva. Dosad na hrvatskom jeziku nije objavljeno nijedno cjelovito djelo iz tog područja, iako su autori djela problem proučavali više godina pa i desetljeća. Prethodna istraživanja provedena su u okviru hrvatskih znanstvenih projekata Seizmička otpornost spomenika kulture, Spektri seizmičke oštetljivosti konstrukcija i Potencijal seizmičke oštetljivosti urbanih područja. Djelo je namijenjeno studentima diplomskog studija za kolegij Potresni rizik, jedini koji se pod tim nazivom predaje u Republici Hrvatskoj, te kolegij Potresno inženjerstvo, a neophodna je literatura studentima poslijediplomskog studija iz područja potresnog inženjerstva. Djelo je potrebno i inženjerima građevinarstva, konstruktorima koji žele produbiti svoja znanja o procjeni potresnoga rizika i oštetljivosti pri projektiranju potresno otpornih zgrada. Knjiga je ujedno i neophodna literatura koja će olakšati donošenje odgovarajućih odluka pri izradi procjena potresnoga rizika na područjima jedinica lokalne samouprave. Čitatelju koji svoja znanja želi proširiti izvan opsega ove knjige na raspolaganju je opsežna literatura s više od dvije stotine radova kojima su se autori služili ili su ih sami napisali. Stručno nazivlje upotrijebljeno u djelu usklađeno je i slijedi prijevode europskih ‒ hrvatskih norma niza HRN EN 1998 Eurokod 8: Projektiranje potresne otpornosti konstrukcija.

Potresni rizik ; potresna oštetljivost ; empirijske metode potresne oštetljivosti ; analitičke metode potresne oštetljivosti

Earthquake engineering – vulnerability assessment of buildings

Earthquake risk ; seismic vulnerability ; empirical methods of seismic vulnerability ; analytical methods of seismic vulnerability