Odnos osobina ličnosti, efekta okvira i stavova prema migrantima (CROSBI ID 254344)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kalebić Maglica, Barbara ; Švegar, Domagoj ; Jovković, Mario Odnos osobina ličnosti, efekta okvira i stavova prema migrantima // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 27 (2018), 3; 495-517. doi: 10.5559/di.27.3.06

Kalebić Maglica, Barbara ; Švegar, Domagoj ; Jovković, Mario

Odnos osobina ličnosti, efekta okvira i stavova prema migrantima

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati predviđaju li osobine ličnosti petofaktorskoga modela, desničarska autoritarnost, spol i religioznost stavove prema migrantima. Ispitan je i utjecaj izloženosti raznim oblicima novinskih članaka na stavove, kao i moderatorski efekt osobina ličnosti, desničarske autoritarnosti, religioznosti i spola u odnosu između valencije članka i stava prema migrantima kod adolescenata. U istraživanju su sudjelovala 102 adolescenta prosječne dobi od 18 godina. Istraživanje je provedeno u dva navrata. U prvom su dijelu sudionici ispunjavali upitnike desničarske autoritarnosti, osobina ličnosti (BFI) i stavova prema migrantima te je provjereno jesu li religiozni. U drugom je dijelu sudionicima prezentiran novinski članak s pozitivnim, negativnim ili neutralnim sadržajem vezanim uz migrantsku krizu. Nakon toga su adolescenti ponovno ispunili upitnik stavova. Rezultati pokazuju da je ekstraverzija negativno povezana s percepcijom društvene i zdravstveno-ekonomske prijetnje. Ugodnost je negativno povezana s percepcijom društvene prijetnje, a otvorenost negativno s percepcijom kulturne prijetnje. Autoritarnije osobe, kao i mladići, migrante u većoj mjeri doživljavaju kao prijetnju. Općenito možemo reći da je potvrđen efekt okvira u kontekstu migrantske krize te da religioznost i autoritarnost moderiraju odnos između valencije članka i percepcije kulturne prijetnje.

stavovi prema migrantima ; efekt okvira ; osobine ličnosti ; adolescenti

The relationship of personality, framing effect and attitudes towards migrants

attitudes towards migrants ; framing effect ; personality traits ; adolescents