Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi (CROSBI ID 254476)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rabar, Valentina ; Martinac Dorčić, Tamara Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi // Socijalna psihijatrija, 45 (2017), 4; 241-253

Podaci o odgovornosti

Rabar, Valentina ; Martinac Dorčić, Tamara

hrvatski

Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi

Pitanje emocionalnih, socijalnih i kognitivnih razvojnih ishoda kod djece koja se uključuju u igru s izmišljenim prijateljima još je uvijek otvoreno. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi učestalost i dob javljanja izmišljenih prijatelja te ispitati odnos između pojave izmišljenih prijatelja i socijalne kompetencije, internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju na uzorku djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 224 roditelja djece u dobi od 2 do 7 godina. Roditelji su, osim davanja podataka o izmišljenim prijateljima djece, procjenjivali socijalnu kompetentnost djeteta te internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju. Rezultati pokazuju kako je 40, 2% djece u uzorku imalo izmišljenog prijatelja pri čemu je najčešća dob javljanja bila treća godina života. Izmišljeni prijatelji su se češće javljali kod djevojčica, a većina je djece osmišljavala samo jednog prijatelja koji je bio prisutan nekoliko mjeseci. Za 31 % djece izmišljeni je prijatelj bio dobi podjednake njihovoj, dok je za 92 % dječaka te 49 % djevojčica izmišljeni prijatelj bio i istog spola. Djeca s izmišljenim prijateljima i bez njih imala su podjednaku razinu socijalne kompetencije, no ne i eksternaliziranih problema, koji su bili manje zastupljeni u djece s izmišljenim prijateljima. Negativni učinci izmišljenih prijatelja vidljivi su u djevojčica pa djevojčice s izmišljenim prijateljima imaju značajno više internaliziranih problema od ostatka uzorka.

izmišljeni prijatelj, socijalna kompetencija, internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju

nije evidentirano

engleski

The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children

nije evidentirano

imaginary companions, social competence, internalizing and externalizing behavioral problems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (4)

2017.

241-253

objavljeno

0303-7908

2459-6140

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost