Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize (CROSBI ID 421624)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavlinić, Suzana Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize / Pinjatela, Renata (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Pavlinić, Suzana

Pinjatela, Renata

hrvatski

Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize

ozna epidermoliza je rijetka nasljedna skupina bolesti kože koju obilježava preosjetljivost kože i stvaranje mjehura na predjelima kože izloženima trljanju. Osim fizičke manifestacije, bolest karakteriziraju i sekundarne komplikacije na brojnim organima i organskim sustavima. Kao posljedica svakodnevnog suočavanja s raznim izazovima i zahtjevima koji prolaze iz složene dijagnoze ove bolesti, ona ima značajan utjecaj na psihosocijalni i emocionalni status oboljelog. Uz potrebu za socijalnom podrškom te podrškom članova obitelji, to zahtijeva i uključenost multidisciplinarnog tima u zbrinjavanje oboljelih, koji bi trebao osiguratioboljelima odgovarajućupsihosocijalnu podršku. S obzirom na složenu kliničku sliku, biopsihosocijalni model predstavlja najbolji oblik terapijske intervencije u liječenju i rehabilitaciji ove neizlječive bolesti. Cilj ovog rada bio je prikazati utjecaj rada edukacijskog rehabilitatora, na kvalitetu života osoba s buloznom epidermolizom, odnosno predstaviti na koji način, uporabom kojih sredstava i tehnika, edukacijsko- rehabilitacijski pristup, kao jedan od holističkih pristupa u okviru biopsihosocijalnog modela, može utjecati na osobni razvoj i psihološkoblagostanje oboljelog te posljedično poboljšati njegovo svakodnevno funkcioniranje u okolini i kvalitetu života. Podaci iz znanstvene literature i rezultata istraživanja, koji govoreo utjecaju primjene kreativnih i ekspresivnih medija poput glazbe, plesa i pokreta ili psihodrame, na psihosocijalne poteškoće, prilagodbu i suočavanje s bolešću oboljelih od bulozneepidermolize, malobrojni su, međutim upućuju na znanstvenu utemeljenost učinkovitosti primjene kreativnih i art/ekspresivnih terapija u tretmanu osoba s buloznom epidermolizom.

bulozna epidermoliza ; kvaliteta života ; multidisciplinarni tim ; edukacijsko-rehabilitacijski pristup ; kreativne i art/ekspresivne terapije

nije evidentirano

engleski

The role of educational rehabilitator in improving the quality of life of people with epidermolysis bullosa

nije evidentirano

epidermolysis bullosa ; quality of life ; multidisciplinary team ; educational-rehabilitative approach, creative and art/expressive therapies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

18.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita