Glazbeno stvaralaštvo Amy Winehouse (CROSBI ID 422418)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Baschiera, Lucija Glazbeno stvaralaštvo Amy Winehouse / Jelena Blašković (mentor); Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Baschiera, Lucija

Jelena Blašković

Glazbeno stvaralaštvo Amy Winehouse

Put glazbenog razvoja svakoga djeteta trebao bi početi od najranijih dana njegova života. Glazbeni razvoj dio je općeg razvoja djeteta, a rana i predškolska dob optimalno je vrijeme za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti. U korelaciji s ostalim područjima odgoja i obrazovanja glazba u dječjem vrtiću utječe na cjelovit razvoj djeteta. U tome leži važnost glazbenog odgoja i obrazovanja. Postoje različite glazbene aktivnosti koje doprinose cjelovitom razvoju djeteta. To su: usvajanje brojalice i pjesme, poticanje dječjeg stvaralaštva, igre s pjevanjem, sviranje na udaraljkama i slušanje glazbe. Putem njih zadovoljava se dječja potreba za plesom, pjevanjem i sviranjem, a ujedno nude cjelovit glazbeni odgoj djece predškolske dobi. Prilikom provođenja glazbenih aktivnosti, djeci je važno ponuditi kvalitetna glazbena ostvarenja, obogatiti postojeću dječju literaturu, novijim i popularnijim ostvarenjima. Takvu mogućnost može se djeci pružiti kroz glazbeno stvaralaštvo Amy Winehouse. Osebujnost njezinog stvaranja leži u stilu koji se zove jazz. Kroz povijest se mijenjao temeljem utjecaja okoline i time pridobio karakteristike koje ga čine posebnim i primjenjivim u razne svrhe. Rad stavlja u središte život, stil i stvaralaštvo kantautorice Amy Winehouse. Njezinim primjerom ukazuje se na važnost glazbe od najranijeg razdoblja djetetova života. Prvenstveno putem obitavanja u okolini u kojoj glazba ima neizostavnu ulogu. Zatim putem slušanja glazbe koje dovodi do ekspresije kroz glazbu. Stil koji je zastupala Amy Winehouse izdvaja ju iz mnoštva glazbenika upravo zbog njegove kvalitetne prirode. Njezin kreativni potencijal i realizacija istoga, itekako može biti vrlo potencijalan materijal za glazbene aktivnosti. Rad nudi konkretne prijedloge interaktivnih glazbenih radionica i aktivnosti uz implementaciju glazbenog stila Amy Winehouse u radu s djecom predškolske dobi.

Amy Winehouse, dijete, glazbene aktivnosti, jazz glazba, vrtić

Musical artistic work of Amy Winehouse

Amy Winehouse, child, musical activities, jazz music, preschool