Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoški takt nastavnika solfeggia (CROSBI ID 666441)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana Pedagoški takt nastavnika solfeggia / Petrović, Milena (ur.). Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2018. str. 70-73

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Pedagoški takt nastavnika solfeggia

Suvremeno poučavanje, u skladu s aktualnim kurikulumskim pristupom koji učenika postavlja u središte nastavnog procesa, odlikuje fleksibilnost te didaktička i metodička otvorenost, usmjerena prema cjelovitom razvoju učenika. Osnovna pretpostavka za ostvarivanje takvog poučavanja je stručan, pedagoški kompetentan nastavnik, koji sustavno iznalazi najučinkovitije nastavne strategije i postupke, koji njeguje suradnički odnos s učenicima i iskazuje otvorenost prema idejama i inicijativama učenika te nastavnik koji demokratskim stilom rukovođenja razredom stvara stimulirajuće nastavno ozračje. Suvremeni je nastavnik pedagoški taktičan i ima izraženu spremnost za pomaganjem. On podržava, potiče učenike i ima povjerenje u njih, uočava razlike između njihovih sposobnosti i djeluje u skladu s njima. Pedagoški se takt, od prvog spominjanja u obrazovnom diskursu preko Herbarta do danas, kroz brojnu literaturu ustalio kao holistički fenomen, koji sugerira na ponašanja i vrijednosti kojima se odlikuju dobri i uspješni, suvremeni nastavnici. U radu se opisuje istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja mišljenja nastavnika solfeggia prema pojedinim aspektima suvremenog poučavanja i odlikama koje su imanentne pedagoški taktičnim nastavnicima. Istraživanje je provedeno metodom intervjua s pitanjima vezanog tipa. Rezultati istraživanja s didaktičko-metodičkog aspekta pokazuju kako su nastavnici dominantno usmjereni prema tradicionalnim strategijama, metodama i oblicima rada te da ne primjenjuju niti jednu od alternativnih metoda poučavanja. Iz rezultata je zaključeno kako su nastavnici svjesni potreba suvremenog poučavanja te kako sudjelovanjem na brojnim programima stručnog usavršavanja sustavno rade na poboljšavanju svojih kompetencija i na spremnosti za nove obrazovne izazove. Također je istaknuta potreba za većim brojem pedagoških i didaktičkih sadržaja u programima stručnog usavršavanja te organizaciji predavanja i radionica sa sadržajima koji se odnose na rad s djecom s teškoćama. Znanstveni se doprinos rada ogleda u ukazivanju na poželjne oblike ponašanja nastavnika solfeggia, kao i na aktualiziranju važnosti pedagoškog takta u kreiranju humanistički orijentirane nastave.

suvremeno poučavanje, pedagoški takt, nastavnici solfeggia

nije evidentirano

engleski

The solfeggio teacher pedagogical tact

nije evidentirano

contemporary teaching, pedagogical tact, solfeggio teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

70-73.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Petrović, Milena

Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd

978-86-88619-97-4

Podaci o skupu

21. pedagoški forum scenskih umetnosti

predavanje

28.09.2018-30.09.2018

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti