Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom (CROSBI ID 666630)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Matošević, Andreja Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom // Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice / Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. et al. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 40-41

Podaci o odgovornosti

Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Matošević, Andreja

hrvatski

Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom

Disleksija je različitost koja značajno utječe na usvajanje vještina čitanja i pisanja, razumijevanja, organiziranja i drugih procesa ključnih za odgojno-obrazovne ishode. Učitelji imaju ključnu ulogu u poučavanju učenika s disleksijom, koje se temelji na dobrom poznavanju jakih i slabih strana ovih učenika. Poznato je da tijekom inicijalnog obrazovanju učitelji nemaju obvezni kolegij u okviru kojeg bi stjecali kompetencije za poučavanje ovih učenika, te je cilj rada bio utvrditi povezanost pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom te dostupnosti stručne podrške logopeda. Uzorak čini 233 osnovnoškolskih učitelja. Korištena je Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom. Učitelji procjenjuju da u manjoj mjeri poznaju zakonske propise vezane uz školovanja učenika s disleksijom, a tek 22% učitelja izvještava o dostupnoj podršci stručnog suradnika logopeda u poučavanju učenika s disleksijom. Dobivena je statistički značajna povezanost između pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i višom razinom učiteljevog poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom, kao i višom razinom dostupne podrške logopeda. Učitelji koji procjenjuju da bolje poznaju disleksiju i postupke podrške imaju pozitivnije stavove prema individualizaciji u poučavanju. Učiteljeva procjena da mu je bila dostupna viša razina podrške logopeda povezna je s njegovim pozitivnijim stavovima o važnosti podrške kroz razredno ozračje i suradnju. Rezultati se analiziraju u odnosu na važnost stručnih znanja učitelja u radu s učenicima s disleksijom, kao i izostanka podrške stručnih suradnika logopeda koji su dostupni tek manjem broju učitelja.

disleksija ; stavovi, inkluzija, učitelji, logopedi, zakoni

nije evidentirano

engleski

Relationship between Teachers' Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia with the Available Support

nije evidentirano

dyslexia ; attitudes ; inclusion ; teachers ; speech and language therapists ; law regulations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

40-41.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice

Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Podaci o skupu

11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Prema kvalitetnoj školi. Od znanosti do učionice

predavanje

05.10.2017-06.10.2017

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti