S one strane dobra i zla: B A T M A N (CROSBI ID 256060)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Šuran, Fulvio S one strane dobra i zla: B A T M A N // In medias res, 6 (2017), 11; 1633-1654

Šuran, Fulvio

S one strane dobra i zla: B A T M A N

Ovo se izlaganje bavi mitskom strukturom koja se skriva u popularnim filmovima o Batmanu, počevši od njihovih zlatnih godina pa sve do danas. S time da je naglasak na epskoj kategoriji koja nije sasvim mitološka, ali koja od nje preuzima mnoge karakteristike. Naročito danas kada, čak i više od književnosti, ep (žanrovski) osvaja i filmove i televiziju. Radi se, naime, o filmovima i o TV serijama koje sadrže neke zajedničke stilske i strukturalne elemente: snažan osjećaj stvarnosti, kompleksna narativna struktura, popularan stav, fantastični elementi, dubiozan heroj pun tamnih strana i suštinski mračna vizija stvarnosti koja skriva krhku nadu. Bitno je tu, međutim, shvatiti ima li, i to neovisno o veličanstvenim masovnim scenama, i ponešto materijala koji pripada tradicionalnoj zapadnoj epici. Ovdje će se, i to neovisno o povijesnim činjenicama, pokušati shvatiti koristi li se izraz „ep” ispravno kada se na umu imaju filmovi kao što su ciklus Petera Jacksona „Gospodar prstenova”, „300” Zacka Snydera i posebno trilogija „Vitez tame”, gdje se Čovjek- šišmiš, odnosno Batman, pretvara u Viteza tame.

Batman ; Catwoman ; Gotham City ; Joker ; Penguin ; Tim Burton ; film ; ep ; herojski lik ; pad ; epos

Beyond Good and Evil: B A T M A N

Batman ; Catwoman ; Gotham City ; Joker ; Penguin ; Tim Burton ; cinema ; epic ; heroic figure ; fall ; epos