Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci (CROSBI ID 668406)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Bačlija Sušić, Blaženka Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013 / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.). Pula, 2013. str. 483-496

Podaci o odgovornosti

Bačlija Sušić, Blaženka

hrvatski

Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci

Suvremeno školstvo polazi od stajališta da umjetnička naobrazba treba biti utemeljena na svestranosti, sinkretizmu i holističkom pristupu. U glazbenoj naobrazbi kroz dječje glazbeno stvaralaštvo putem spontane improvizacije dolazi do sinkretizma različitih umjetničkih područja. Naglasak pritom nije na rezultatu nego upravo na samom stvaralačkom procesu koji razvija djetetovu slobodu izraza, maštu, kreativnost te inventivnost općenito. Prve tzv. spontane improvizacije u nastavi klavira nastaju već pri učenikovim prvim susretima s instrumentom i predstavljaju kreativne oblike igre s elementima glazbe i tehnike. Nastaju na određenu priču, odnosno temu, koju učenik uz glazbu obično opisuje i predstavlja i crtežom, kao svojevrsnom partiturom. U želji za što potpunijim izrazom učenik uz glazbu i likovni izraz cjelokupni proces ponekad nadopunjuje i tekstom, pričom i pokretom. Tako nastala sinkretička moć glazbe vrlo je dragocjena budući da je nastala kao rezultat slobode, nesputanosti i spontane reakcije pri djetetovom glazbenom izrazu kroz improvizaciju. Bilo koji oblik stvaranja i kreiranja nečeg novog, osobnog, nasuprot pukoj reprodukciji i strogoj vezanosti uz notni tekst, izuzetno povoljno djeluje na djetetov kako glazbeni tako i stvaralački razvoj u životu općenito.

djetetova inventivnost, dječje glazbeno stvaralaštvo, početna nastava, sinkretizam, spontana improvizacija

nije evidentirano

engleski

Syncretism in the Context of Spontaneous Improvisation in Piano Lessons

nije evidentirano

beginner piano teaching, children’s creative music production, spontaneous improvisation, syncretism.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

483-496.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013

Vidulin-Orbanić, Sabina

Pula:

978-953-7498-65-8

Podaci o skupu

Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

predavanje

18.04.2013-20.04.2013

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost