Proširivanje glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave (CROSBI ID 668533)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Sesar, Marko
hrvatski
Proširivanje glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave
Glazbene preferencije mladih, kao kratkoročne procjene sviđanja, složeni su fenomen obilježen brojnim razlozima i motivima odabira pojedine glazbe koji se kreću od reguliranja emocija i stabilizatora raspoloženja, karakteristika glazbe do oblikovanja društvene pripadnosti. Na glazbene preferencije učenika osnovne škole najveći utjecaj imaju vršnjaci i masovni mediji, stoga je razumljivo dominantno usmjeravanje preferencija prema najrazličitijim djelima popularne glazbe. Među glazbenim primjerima popularne glazbe, prema kojima iskazuju sklonost i zanimanje, mogu se pronaći najraznovrsniji primjeri iz svjetske zabavne glazbe što ukazuje na jezičnu, kulturalnu, tonalnu, temporalnu i kvalitativnu otvorenost. Glazbena otvorenost mladih nedovoljno je iskorištena u nastavi Glazbene kulture, koja je gotovo isključivo usmjerena na upoznavanje i stjecanje glazbenih znanja o zapadnoeuropskoj umjetničkoj glazbi i razvoju glazbenih preferencija prema toj glazbi. U radu se prikazuje istraživanje glazbenih preferencija primjenom skale procjene za ispitivanje preferencija odabranih glazbenih ulomaka klasične glazbe i glazbe svijeta, na uzorku učenika četvrtoga, petoga, šestoga, sedmoga i osmoga razreda osnovne škole. Iz dobivenih je rezultata utvrđena otvorenost mladih prema glazbenim primjerima različitih glazba svijeta koja navodi na zaključak kako je u današnje vrijeme, kada je moderno društvo svakim danom kulturno sve raznolikije i bogatije, više nego ikada prije iskazana potreba za implementacijom kulturno različitijih nastavnih sadržaja te za sustavnim obogaćivanjem kurikuluma glazbene nastave brojnim sadržajima različitih glazbenih tradicija svjetskih kultura.
glazbene preferencije učenika, glazbe svijeta, obogaćivanje glazbenoga iskustva, interkulturalni glazbeni kurikulum
nije evidentirano
engleski
The Expansion of the Students' Music Preferences According to the Music Study Intercultural Curriculum
nije evidentirano
students' music preferences, world music, music experience enrichment, intercultural music curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
128-142.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
20.pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik Muzički identiteti
Petrović, Milena
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd
978-86-88619-98-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096