Uloga zrakoplovnih modela kod donošenja odluka i zapovijedanja u vatrogastvu (CROSBI ID 669736)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje

Vinković, Mladen Uloga zrakoplovnih modela kod donošenja odluka i zapovijedanja u vatrogastvu // 8. STRUČNI SKUP - ZBORNIK RADOVA / Tramontana, Nikola (ur.). Rijeka, 2012. str. 79-86

Vinković, Mladen

Uloga zrakoplovnih modela kod donošenja odluka i zapovijedanja u vatrogastvu

Kvalitetno i brzo donošenje odluka zahtjeva točnu i jasnu informaciju koju mogu prihvatiti i analizirati više ljudi koji sudjeluju u rukovođenju akcijom ublažavanja posljedica katastrofe. Stožer ili zapovjedništvo informacije mogu prikupljati na više načina kao što su glasovne (informacije s terena prenose se radio vezom, telefonom ili neposrednim kontaktom), pisane (skice poslane telefaksom ili e-mail-om), osobnim obilaskom terena i sl. Svaki od navedenih primjera daje parcijalnu i subjektivnu sliku situacije. Potpunu sliku, uz sve gore navedene mogućnosti prikupljanja informacija, može dati pogled iz zraka. Kada se pomisli na pogled iz zraka prvo na što se pomisli je let avionom ili helikopterom iznad ugroženog područja, no postavlja se pitanje da li čovjek ili grupa ljudi mogu u tom trenutku sagledati posljedice katastrofe te nakon slijetanja isto to točno interpretirati ostalim članovima stožera ili zapovjedništva. Naravno da ne. Bolja varijanta je da zrakoplov nosi fotografski aparat te vrši ortogonalno snimanje terena. Nakon slijetanja slike bi se spajale i postojala bi mogućnost analize situacije. U nastavku ovog rada prikazat će se upotreba zrakoplovnih modela na daljinsko upravljanje koji mogu ponijeti male, ali kvalitetne fotoaparate s mogućnošću slanja slike u realnom vremenu prema zemaljskoj postaji.

Zapovijedanje, zrakoplovni model, analiza terena

Role of aircraft models for making decision and commanding in fire fighting

Commanding, UAV , terrain analysis