Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika (CROSBI ID 257704)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bukvić, Zlatko ; Bouillet, Dejana
hrvatski
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika
Cilj ovoga rada je istražiti kako učenici u hrvatskim osnovnim školama doživljavaju potporu koju tijekom svog obrazovanja primaju od učitelja, vršnjaka i roditelja, s obzirom na okolnost radi li se o standardno razvijenim učenicima ili učenicima s različitim teškoćama. Polazi se od pretpostavke da dvije se grupe učenika statistički značajno razlikuju u doživljaju potpore, pri čemu je ona povoljnija u grupi standardno razvijenih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika 90 redovnih osnovnih škola na području cijele Republike Hrvatske krajem školske godine 2014./2015. i tijekom školske godine 2015./2016, a dio je disertacije „Zaokupljenost školom učenika s teškoćama“ (Bukvić, 2018). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 634 učenika, tako da je iz svake škole u istraživanje uključen po jedan par tipično razvijenog učenika i učenika s teškoćama iz 4., 6. i 8. razreda. Učenici su uz stručno vodstvo popunjavali Upitnik procjene podrške - verzija za učenike. Kvantitativnim neparametrijskim obradama podataka je utvrđeno da učenici podršku procjenjuju razmjerno povoljno, ali učenici s teškoćama znatno češće iskazuju da su njihova obrazovna postignuća rjeđe procijenjena u skladu s njihovim očekivanjima, da doživljavaju više vršnjačkog nasilja i manje su prihvaćeni među vršnjacima. Ove relacije su neovisne o spolu učenika, a povećavaju se s razredom kojeg učenik pohađa, odnosno s njihovom dobi.
inkluzivno obrazovanje, učenici osnovne škole, doživljaj podrške u obrazovanju
nije evidentirano
engleski
Factors of inclusiveness in Croatian elementary schools: Perspective of pupils
nije evidentirano
inclusive education, pupils of elementary school, assessment of the support in the education
nije evidentirano