Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 670944)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Šifner Vukomanović, Ena Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2018. str. 379-391

Podaci o odgovornosti

Šifner Vukomanović, Ena

hrvatski

Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj

Promjenom europske obrazovne politike u smjeru inkluzije, s godinama se mijenjala i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj. U skladu s tim, Republika Hrvatska potpisala je i ratificirala te donijela na nacionalnoj razini brojne dokumente i propise koji određuju strategiju razvoja uključivanja djece s teškoćama u redovite škole čime si je, kao primarni cilj u obrazovanju, postavila upravo razvoj inkluzivnog odgoja i obrazovanja u okviru školske prakse. U uvodnom dijelu rada iznose se osnovna polazišta koncepta obrazovne inkluzije koja, bazirajući se na jednakosti šansi, pretpostavlja primjenu inkluzivnog obrazovanja. Potom se opisuje tijek razvoja obrazovne inkluzije u Republici Hrvatskoj te daje prikaz trenutnog stanja inkluzivnog obrazovanja na osnovnoškolskoj razini. Pritom se kroz rad razmatra razina kvalitete obrazovne inkluzije u odnosu na postojeće zakonodavstvo, povećanje broja učenika s teškoćama u redovnom sustavu obrazovanja te sve dostupnijih odgovarajućih usluga podrške u istom. Razina inkluzivnosti u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u hrvatskim uvjetima, unatoč poprilično uređenom zakonodavstvu, još uvijek nije zadovoljavajuća. U Republici Hrvatskoj i dalje postoje određene prepreke i teškoće za uspješnu realizaciju obrazovne inkluzije i iste se navode u zadnjem dijelu rada. U odnosu na to, na samom kraju rada navode se neka razmatranja za poboljšanje postojećih uvjeta u praksi u cilju ostvarenja kvalitetnijeg inkluzivnog obrazovanja, a posljedično tomu i kvalitetnije društvene inkluzije.

inkluzivno obrazovanje, inkluzivna politika i praksa, obrazovna inkluzija, učenici s teškoćama, zakonodavstvo

nije evidentirano

engleski

Educational inclusion in Croatia

nije evidentirano

inclusive education, inclusive policy and practice, educational inclusion, pupils with disabilities, legislative

nije evidentirano

Podaci o prilogu

379-391.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih, II dio

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih

predavanje

22.06.2018-24.06.2018

Harkány, Mađarska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti