Novi mediji – generator novih tehnika manipulacija (CROSBI ID 258225)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačić, Siniša ; Baran, Tanja
hrvatski
Novi mediji – generator novih tehnika manipulacija
Ubrzan razvoj interneta, brzina širenja poruka, broj, kvaliteta i raznovrsnost dostupnih informacija provociraju promjene u društvu, a opća relevantnost kao kriterij za odabir informacija zamijenjena je novim kriterijima, a to su povećanje zarade, zabave, površnosti i banalnosti. Novinari više nisu ni jedini ni privilegirani proizvođači javnih informacija jer suvremeno novinarstvo bitno određuje građansko, aktivističko novinarstvo i uspon pr industrije koja spretnim vladanjem tehnoloških mogućnosti u cilju propagandnoga utjecaja na javno mnijenje koristi razne manipulativne tehnike kako bi ostvarila određene interese. Izmišljanjem lažnih vijesti, širenjem govora mržnje, stvaranjem pozitivna ili negativna dojma, pojedinci ili interesne skupine ostvaruju svoje ekonomske, ideološke ili političke ciljeve radi propagande ili zarade.
novi mediji ; građansko novinarstvo ; propaganda ; interesi ; manipulacija ; tehnike
New media – generator of new manipulation techniques Abstract The rapid development of the internet, speed of the message spread, number, quality and variety of available information are causing changes in society. The general relevance used to be the criterion for the selection of information but it has been replaced by a new criterion, namely increase in earnings, entertainment, superficiality and banality. Journalists are not the only one and privileged producers of public information any more. Today, modern journalism is fundamentally determined by civic journalism, advocacy journalism and the rise of the pr industry that uses different manipulative techniques to achieve certain interests, especially by skillful mastering with new technological possibilities for the propaganda effect on public opinion. Inventing fake news, spreading the hate speech, creating positive or negative impression, individuals or interest groups achieve their economic, ideological or political goals.
engleski
New Media - Generator of New Manipulation Techniques
nije evidentirano
new media ; civic journalism ; propaganda ; interests ; manipulation ; techniques
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti