Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj i implementacija objektivno strukturiranog kliničkog ispita na Studiju farmacije u Splitu (CROSBI ID 258450)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bukić, Josipa ; Rušić, Doris ; Šešelja Perišin, Ana ; Leskur, Dario ; Meštrović, Arijana ; Modun, Darko Razvoj i implementacija objektivno strukturiranog kliničkog ispita na Studiju farmacije u Splitu // Farmaceutski glasnik, 74 (2018), 2; 97-108

Podaci o odgovornosti

Bukić, Josipa ; Rušić, Doris ; Šešelja Perišin, Ana ; Leskur, Dario ; Meštrović, Arijana ; Modun, Darko

hrvatski

Razvoj i implementacija objektivno strukturiranog kliničkog ispita na Studiju farmacije u Splitu

Uvod: U desetom semestru Studija farmacije Sveučilišta u Splitu, studenti polažu predmet Stručno osposobljavanje koji se izvodi u javnoj ljekarni, bolničkoj ljekarni te galenskom i analitičkom laboratoriju u ukupnom trajanju od 6 mjeseci. Procjena znanja studenata tijekom ovog predmeta izvodi se u šest kolokvija. Cilj ovog rada bio prikazati razvoj i implementaciju objektivno strukturiranog kliničkog ispita (OSKI) kao posljednjeg kolokvija Stručnog osposobljavanja. Metode: Polazište za razvoj OSKI- ja bio je Hrvatski ljekarnički kompetencijski okvir. Dogovorene su kompetencije koje će se ispitivati u OSKI-ju i organizirane su u 7 postaja, dvije neinteraktivne (Magistralni pripravci i Recepti) i pet interaktivnih (Konzultacija liječnika, Samoliječenje, Sigurna primjena lijekova, Izdavanje lijeka posebnim skupinama pacijenata i Konzultacija pacijenata). Vremenski okvir za rješavanje zadataka postavljen je na 10 minuta za svaku postaju. Slučajevi i zadatci pojedine postaje osmišljeni su vodeći se lijekovima s najvećom potrošnjom, kao i stanjima i bolestima koje su najčešće utvrđene u okviru primarne zdravstvene zaštite u Hrvatskoj. Pet magistara farmacije s Odobrenjem za samostalan rad u ljekarničkoj djelatnosti koji nisu prethodno sudjelovali u razvoju OSKI-ja, sudjelovalo je u pilot- istraživanju OSKI-ja kako bi ispitali prikladnost zadanog vremenskog ograničenja i kompleksnosti zadataka. Tjedan dana prije provođenja ispita studentima su prezentirane postaje s primjerima slučajeva. Rezultati su studentima prezentirani u obliku personaliziranog izvještaja. Rezultati: Dvadeset šest studenata je pristupilo ispitu, a svega 50% je uspješno položilo OSKI. Jedanaest studenata je položilo 6 postaja, jedan student 5 postaja i jedan student samo 4 postaje. Prosječna riješenosti zadataka za sve student u svih 7 postaja iznosila je 78, 3%. Studenti su najveći uspjeh ostvarili na postaji Konzultacija liječnika (prosječna riješenost 88, 5%), a najmanje su bili uspješni na postaji Magistralni pripravci (prosječna riješenost 69, 8%). Zaključak: Prednost OSKI-ja nad klasičnim pismenim ili usmenim ispitima je bolja procjena studentove sposobnosti primjene vlastitog znanja u praksi. Stoga smatramo da je OSKI prikladan kao posljednji (šesti) kolokvij za predmet Stručno osposobljavanje.

objektivno strukturirani klinički ispit ; farmacija

nije evidentirano

engleski

Development and implementation of objective structured clinical examination (OSCE) at the Split School of Medicine pharmacy studies

nije evidentirano

objective structured clinical examination ; pharmacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74 (2)

2018.

97-108

objavljeno

0014-8202

Povezanost rada

Farmacija

Indeksiranost