Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece (CROSBI ID 258891)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Puž, Jasmina Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 67 (2018), 1; 94-107

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Puž, Jasmina

hrvatski

Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece

Karakteristike djece u odgojno-obrazovnom procesu predstavljaju temeljne čimbenike kvalitetnih ishoda njihova razvoja i učenja. Stoga je ovo istraživanje usmjereno na analizu nekih značajki socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Prikupljanje podataka je provedeno na uzorku od 76 djece predškolske dobi. Na temelju cijelog uzorka kreirane su dvije skupine. U eksperimentalnu skupinu svrstana su potencijalno darovita djeca (N=37), a u kontrolnu skupinu djeca koja nisu procijenjena kao darovita (N=39). Obje su skupine djece bile izjednačene prema nekim relevantnim varijablama, kao što su: spol, dob, mjesto stanovanja. Odgajatelji koji rade s djecom u predškolskim ustanovama su procjenjivali karakteristike djece u području njihove socioemocionalne dobrobiti i atribucijskog stila. Analiza razlika kod pojedinih dimenzija socioemocionalne dobrobiti ukazala je na to da darovita djeca postižu značajno više rezultate na dimenzijama: Uživanje u istraživanju, Asertivnost i Orijentiranost na zadatak. Nadalje, utvrđeno je da su djeca obje skupine pokazala viši stupanj sreće i optimističan atribucijski stil, ali darovita djeca u pojedinim kategorijama atribucijskog stila pokazuju višu razinu optimizma. O nalazima je raspravljeno u okviru mogućih implikacija za rad s darovitom djecom.

atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, predškolska dob, socioemocionalna dobrobit

nije evidentirano

engleski

CHARACTERISTICS OF SOCIO-EMOTIONAL WELL-BEING AND POSITIVE THINKING AMONG GIFTED CHILDREN

nije evidentirano

attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67 (1)

2018.

94-107

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice