TROŠENJE REZNIH PLOČICA NA LANČANIM SJEKAČICAMA PRI EKSPLOATACIJI KAMENA (CROSBI ID 424900)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Mrakužić, Filip TROŠENJE REZNIH PLOČICA NA LANČANIM SJEKAČICAMA PRI EKSPLOATACIJI KAMENA / MATIJEVIĆ, BOŽIDAR (mentor); ZAGREB, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2017

Mrakužić, Filip

MATIJEVIĆ, BOŽIDAR

TROŠENJE REZNIH PLOČICA NA LANČANIM SJEKAČICAMA PRI EKSPLOATACIJI KAMENA

U eksploataciji arhitektonsko-građevnog kamena kao jedan od glavnih strojeva za rezanje kamena koristi se lančana sjekačica. Najčešće dolazi u kombinaciji s dijamantom žičnom pilom pri vađenju primarnih blokova, također je pogodna za otvaranje usjeka te izradu zaloma kod otvaranja površinskog dubinskog kamenoloma. Današnje lančane sjekačice imaju mogućnost rezanja horizontalnih i vertikalnih rezova te se koriste u podzemnoj i površinskoj eksploataciji kamena. Pri rezanju kamena rezne pločice lančane sjekačice izložene su abrazijskom trošenju. Trošenje reznih pločica je složeni procesi koji ovisi o fizikalno- mehaničkim značajkama stijenske mase, konstrukcijskim veličinama reznih pločica te samim radnim veličinama lančane sjekačice. Ispitni uzorci reznih pločica izrađeni su od tvrdog metala od više proizvođača. Ovim radom odnosno ispitivanjima u laboratoriju Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu te terenskim ispitivanjima u eksploatacijskom polju arhitektonsko građevnog kamena 'Redi' kvantitativno je utvrđeno trošenje reznih pločica različitih proizvođača, pri čemu je određen način trošenja reznih pločica. Uz izmjerenu tvrdoću uzoraka reznih pločica zapažene su zakonitosti u međusobnom odnosu tvrdoće uzoraka i njihovog trošenja. Temeljem dobivenih rezultata u radu predložit će se daljnja istraživanja mogućnosti smanjenja trošenja pločica i sniženja troškova njihove zamjene.

rezne pločice, abrazijsko trošenje, gubItak mase, lančana sjekačica, volfram karbid

WEAR OF CUTTING INSERTS ON THE CHAIN CHAINSAWS DURING EXPLOITATION OF STONE

CUTTING INSERTS, ABRASION WEAR, CHAINSAWS, WOLFRAMCARBIDE