Glazbeni život Zadra u 19. stoljeću (CROSBI ID 783909)

Druge vrste radova | izložba

Burić Ćenan, Katica Glazbeni život Zadra u 19. stoljeću // Muzej Mimara - Zagreb. 2018.

Burić Ćenan, Katica

Glazbeni život Zadra u 19. stoljeću

Od 3. do 17. listopada 2018., Muzej Mimara u Zagrebu ugostio je izložbu pod nazivom Glazbeni život Zadra u 19. stoljeću. Organizator izložbe bio je Državni arhiv u Zadru u suradnji s Muzejom Mimara, a autorica izložbe bila je muzikologinja dr. Katica Burić Ćenan. Izložba Glazbeni život Zadra u 19. stoljeću, kroz pravo bogatstvo arhivskoga gradiva Državnoga arhiva u Zadru, osvjetljava 'zlatno' razdoblje zadarske glazbene prošlosti o kojoj se do sada, osim povremeno u okviru stručnih i znanstvenih članaka, nije govorilo. Kroz šest tema iz glazbene prošlosti, a koje nastoje obuhvatiti sve razine glazbovanja, uključivši značajne pojedince, glazbena društva te prostore u kojima se glazba izvodila, izložba nastoji dočarati glazbeno ali i kulturno-umjetničko djelovanje onoga vremena te pružiti saznanja o značenju glazbe u jednoj maloj, ali građanskoj zajednici onoga vremena. Naime, izložba „progovara“ o glazbenicima zadarske plemićke obitelji Strmić, ali i brojnim drugim zadarskim glazbenicima (skladateljima, instrumentalistima, pjevačima). Također, daje prikaz djelovanja Filharmonijskoga društva (prvog i najvećeg glazbenog društva u Zadru) te drugih glazbenih društava poput Zoranića, Sokola i Gradske glazbe. I na kraju, izložba prati rad dvaju zadarskih kazališta – Nobile teatro i Teatro Verdi (koja su punih dvadeset godina simultano bogatila glazbeno-scensku ponudu u Zadru), pri čemu autorica Burić Ćenan nudi rekonstrukciju glazbeno-scenskih i koncertnih događanja, od njihovih prvih dana do Prvoga svjetskog rata.

Izložba ; Zadar ; Glazba ; 19. stoljeće

Izložba u Zagrebu druga je po redu izložba dr. sc. Katice Burić Ćenan o glazbenoj prošlosti Zadra u 19. stoljeću.

Music Life of Zadar in the 19th Century