Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Autonomni brodovi (CROSBI ID 259778)

Prilog u časopisu | stručni rad

Belamarić, Goran ; Bošnjak, Rino Autonomni brodovi // Kapetanov glasnik, 35 (2018), 35; 29-36

Podaci o odgovornosti

Belamarić, Goran ; Bošnjak, Rino

hrvatski

Autonomni brodovi

Brodarstvo već se danas suočena s nedostatkom pomorskog osoblja. Trenutni trend prema sporijim brzinama plovidbe, opravdanim ekološkim i ekonomskim razlozima, povećava veličinu broda, a time se i produžava vrijeme koje pomorci provode na brodu i moru. Stoga autonomni brodovi bez posade predstavljaju izlaz iz slijepe ulice nestašice pomoraca zbog percipirane neatraktivnosti posla i rastuće potražnje za pomorcima uzrokovanim sporom prijevozom i povećanjem volumena prijevoza. Ekonomske i ekološke prednosti također se očekuju uvođenjem autonomnih brodova [4]. Nadalje, komercijalni razlozi za izgradnju autonomnih brodova odavno su jasni. Američka obalna straža procijenila je da 96 posto svih pomorskih nezgoda uzrokuje ljudska pogreška. Ukupni troškovi posade brodova iznose gotovo 44 posto svih troškova broda. Pomorce najprije valja školovati i obučiti, a zatim tu su troškovi koji se odnosi na plaće, troškovi ukrcaja/iskrcana posade, troškovi smještaja za posadu, hrana, voda, grijanje, hlađenje, i drugi sadržaji. Na brodu će automatski biti više prostora za teret budući, stambene prostorije posade biti će minimizirane, a ishrana na bazi catering-a. Prema podacima kompanije, brod će biti 5 posto lakši i trošiti 15 posto manje goriva u odnosu na brodove s posadom [3].

autonomija ; koncept broda

nije evidentirano

engleski

Autonomous Ship

nije evidentirano

autonomy ; concept of the ship

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35 (35)

2018.

29-36

objavljeno

1332-9456

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport