Samoprocjene znanja učitelja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem s obzirom na godine radnoga iskustva (CROSBI ID 260335)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radetić-Paić, Mirjana
hrvatski
Samoprocjene znanja učitelja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem s obzirom na godine radnoga iskustva
Osnovna obilježja deficita pozornosti / hiperaktivnog poremećaja u pravilu su prepreka dobroj prilagodbi, zahtjevima i očekivanjima vezanim uz učenje, ali i ponašanje učenika. Cilj je ovog istraživanja steći uvid u procjene vlastitih znanja učitelja (N=212) o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem te utvrditi specifične razlike u samoprocjenama s obzirom na godine radnoga iskustva (sa svrhom uvida u znanja učitelja i prepoznavanja nedostataka). U istraživanju je korišten instrument izrađen za potrebe ovoga istraživanja, a prethodno je provedeno pilot-istraživanje na manjem uzorku ispitanika. Validacija je instrumenta izvršena faktorskom analizom. U obradi podataka, uz izračunavanje osnovnih statističkih vrijednosti, korištene su diskriminacijska analiza i univarijatna analiza varijance. Rezultati pokazuju, uzimajući u obzir latentne i manifestne dimenzije razlika, da učitelji s manje od dvadeset godina radnog iskustva u većoj mjeri točno procjenjuju pojedine pojmove i znanja o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem. Navedeno upućuje na potrebu kontinuiranoga cjeloživotnog usavršavanja učitelja u redovnim školama kada je riječ o učenicima s deficitom pozornosti / hiperaktivnim poremećajem.
cjeloživotno obrazovanje ; deficit pozornosti ; hiperaktivni poremećaj ; učenici s razvojnim teškoćama ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Teachers’ Self-Assessments About Pupils With Attention Deficit / Hyperactive Disorder Considering The Number Of Years Of Professional Experience
nije evidentirano
attention deficit ; hyperactive disorder ; children with difficulties in their knowledge development ; lifelong education ; teacher
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67 (2)
2018.
239-250
objavljeno
0037-654X
1849-532X