Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 672663)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija

Sunko, Esmeralda Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // Od znanosti do učionice / Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Ivana, Restović (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018. str. 7-26

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj

Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.

inkluzija ; intelektualne teškoće ; poremećaj autističnog spektra ; prava ; problemi u ponašanju ; termini

nije evidentirano

engleski

Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia

nije evidentirano

Inclusion ; Intellectual Disabilities ; Rights ; Behavioral Problems ; Autistic Spectrum Disorders ; Terms

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-26.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Od znanosti do učionice

Tomaš, Suzana ; Blažević, Ines ; Ivana, Restović

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

1847-6899

1849-7039

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Pravo

Poveznice