Arheologija otpora: otkrivanje zbirki kulturne opozicije u socijalističkoj Hrvatskoj (CROSBI ID 17362)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Bukvić, Nenad ; Shek Brnardić, Teodora Arheologija otpora: otkrivanje zbirki kulturne opozicije u socijalističkoj Hrvatskoj. Zagreb: Hrvatski državni arhiv, 2018

Bukvić, Nenad ; Shek Brnardić, Teodora

Arheologija otpora: otkrivanje zbirki kulturne opozicije u socijalističkoj Hrvatskoj

EU projekt “COURAGE-Kulturna opozicija: razumijevanje kulturne baštine neslaganja u bivšim socijalističkim državama” Hrvatskog instituta za povijest u suradnji s Hrvatskim državnim arhivom otvorio je 9. listopada 2018. godine u Hrvatskom državnom arhivu svoju završnu izložbu “Arheologija otpora: otkrivanje zbirki kulturne opozicije u socijalističkoj Hrvatskoj”. Na izložbi je predstavljena građa iz sedamdesetak hrvatskih zbirki nadopunjenih građom iz Hrvatskog državnog arhiva. Glavni je cilj izložbe bio predstavljanje ljudi koji su namjerno ili nehotice stvarali zbirke kulturne opozicije, skupljali građu ili kreirali sadržaj zbirki povezanih preko registra COURAGE. Preko 10 tematskih cjelina o protagonistima kulturne opozicije posjetitelji su se mogli povezati sa samom temom i građom kulturne opozicije koja je ostala nepoznata i nezanimljiva široj javnosti, dijelom zbog nedostupnosti, a dijelom zbog političko-ideoloških predrasuda. U izložbu su među kulturne opozicionare bili uključeni emigranti, vjernici, disidenti, praksisovci, omladinci, umjetnici, feministice, kao i njihovi suzbijatelji – cenzori, ideolozi, udbaši. Izložba je gostovala u Državnim arhivima u Osijeku i Zadru.

kulturna opozicija, Hrvatska socijalizam

The archeology of resistance: discovering collections of the cultural opposition in socialist Croatia

cultural opposition, Croatia, socialism